четвртак, 1. децембар 2022.

MILAN TODOROV : PLAVI ŽETON

 


 


Bože, kako se primirujem. poput vetra pred kišu. Sve što je bilo za mene novo preko noći ostari i biva mi suvišan teret. Ne zalećem se više. Nema u meni volje za velikim preduzećem. Da, život dosadašnji je bio lep i mučan. Bilo je isuviše imitacija ljudi u njemu.

Ne javljam se na telefonske pozive. Ne izgovaram se lažima.

Odmah da se razumemo, ukoliko to nekog imalo zanima, ne očekujem nikakve koristi od svog preobražaja.

Samo želim da budem na rubu.

A ukoliko je to nemoguće želim da mi bude svejedno.

Stiže decembarska zima i znam da neću postati neko drugi.

Ali, gde je tu priča, imenjače, pita me taj neko drugi.

Čekam je, priznajem.

Da li uopšte (ah) znaš kakva je ta koju čekaš?

Jogunasta je, kao svaka žena.

Svaka?

Hm, ona ne bi želela da zna kako sam je poistovetio sa svakom.

Pričom?

Jednom sam joj rekao da je dobar komad priče.

Uvredila se i kazala da nije komad nego celina.

I ni tada se nije pojavila u tvom životu u celosti?

Nije.

Lepa iskušenja, imenjače.

Lepo se troši brže od ružnog. Ružne žene to znaju  i u ranoj mladosti se lakše i brže podaju muškarcima.

Ružne žene su kao slabo vino, imenjače, recimo taj izvikani braon portugizer. Potrebno ga je što pre, a najkasnije oko Božića, potrošiti.

Ružnu ženu, imenjače, ne smeš nikada zavaravati nadom.

Ona to odmah prozre.

Budite u tajnom kutku. Tamo gde nema mesta za novo, tamo gde se sada osećaš ponajbolje.

Lepotice, imenjače, imaju čitav ritual prilaženja. Imaju duge nokte i frkte kao mačke u februaru.

A telo, njihovo telo, imenjače, je kao lep zimski dan. Sutra je pometen.

I grad, u koji hrliš kao u primamljivu stupicu svake večeri, izdaće te rojevima novih a istih devojaka i žena i njihova tela trenutno važna biće mašina za sečenje hleba na male, providne kriške sa minimumom kala.

I dok to mislim, imenjače, prilazi mi mlada lepa žena ispred Lidla.

Da li biste mi dali ta kolica? Izgubila sam onaj glupi plavi žeton.

Pružam joj kolica. Bez reči. Reči su me izneverile izgovaranjem.

Nisam kriv.

Jesi.

Bio si i sada si kukavica.

Neka, kažem, ima vremena. Ovo je vreme hibernacije tako potrebno da se pretoči ovaj rat, ovo iluzionaštvo, ova beda morala među prijateljima, ova hvaljena oskudica, ova sreća koja mi se ukazuje kao stalno hodanje, kao beg od smrti u Samaru. Tamo gde se sudbina u koju ne veruješ ipak dešava.

Lepa žena.

Čekanje bez izvesnosti.

Čak i čekanje kasni.

Mora da je lako prepušten mazgi vremena putovati ka sudbini.

 

 

 


Нема коментара:

Постави коментар