недеља, 21. април 2024.

MILAN TODOROV: KAKO RASTE TRAVA

Posejao sam englesku travu

Prodavačica u apoteci mi je rekla

da se engleska trava teško prima

zbog toga što ovde ima više svetlosti

nego u Engleskoj

i da je potrebno

dodati joj nekog ljulja

ili tako nešto.

Pritom je malo flertovala.

Rekao sam joj da volim

čiste stvari

i kupio travu bez primesa.

Međutim ništa nije niklo

Uprkos zalivanju.

Dok sam čekao da trava

izraste lepo mi je bilo.

Ali ne volim neuspehe.

Naročito ne volim

sitne beznačajne neuspehe

zato što oni suštinski ne postoje

ali jasnije od bilo čega

Ocrtavaju naše stanje nesigurnosti.

Otišao sam ponovo u biljnu apoteku

Ista crvenokosa prodavačica je

Pričala nekoj starijoj ženi

da je posle deset godina od razvoda

srećna i da se više nikada ne bi vezivala

za nekog muškarca.

Baba je sumnjičavo klimala glavom.

Zatražio sam novu kutiju trave.

Sa ljuljem ili samu

pitala je prodavačica ponovo.

Imala je dubok dekolte

I isticala je ono u njemu i

izgledala odista veselo.

Sa ljuljem rekoh

Sa osećanjem neke nejasne  krivice.

Šta zaista misli o meni

O greškama muškaraca

O svojim prethodnim ljubavima

O načinima na koji ih prevazilazi

Da li zaboravom

Da li se zaborav može izazvati namerno...

O svemu tome

mogao sam sada samo da nagađam.


Нема коментара:

Постави коментар