субота, 28. септембар 2024.

MILAN TODOROV: ISUSOVCI NOVOG DOBA

Vidim u gradu

sve više mladih ali

i starijih ljudi

u žutim nepropusnim

vetrovkama

jure tamo i amo

da bi odneli hranu

nekim lezilebovićima

ili da ne grešim dušu

invalidima sa lovom.


Vidim da crkavaju od posla

i mislim kako oni zavise

od hrane za druge

od tuđeg užitka

od tuđih svečanosti

od tuđih gastro prohteva

od tuđih apetita

od tuđih dragih trenutaka.

Od milja sam počeo da ih zovem

Isusovcima novog doba.

Jednim sam pitao jednog

koliko su bogati

tipovi koje naručuju specijalitete

iz restorana umesto da odu i lično

ih kupe.

Nećeš verovati, rekao mi je,

najviše na narudžbine

troši gradska sirotinja.

Krov im prokišnjava na nekoj

ubogoj limenoj baraci

ali naruče kad imaju para

najskuplju hranu

iz najboljeg restorana

i ne štede. Nimalo.

Ne žele da se osećaju neuspešnima

i bezvrednima.

Hoće da im život izgleda što bolje.

Izlazeći iz šoping mola

u prolazu sam opažao samo

likove koji izgledaju neočekivano

za svoje godine

sa jakim mišicama u šezdesetim

sa tetoviranim vratovima u sedamdesetoj

sa uskim majicama i trbušnjacima

sa uskim pantalonama

i plavim mršavim ženama

koje vode na rok koncerte

njihove davne mladosti.

Svi ljudi su isti

pomislih

i ja sam isti

samo su lutke u izlozima

iskrenije od nas

i kad nemaju noge

i kad nemaju kosu

i kad su samo plastični skelet

one ne očekuju ništa što

već nije lažno.





Нема коментара:

Постави коментар