уторак, 24. септембар 2024.

MILAN TODOROV: RAM ZA SLIKE


Odneo sam jedno svoje

malo ulje na platnu

uramljivaču u S.K.

On je nešto petljao na gornjoj

galeriji.

Pojavio se posle nekoliko

dugih minuta

vrlo neugodnog lica.

Uramite mi ovu sliku i

ako može paspatu

sa obe strane.

Ne može, rekao je natmureno.

Može samo ram.

Izabrao je beli ram.

U tom momentu se pojavio

jedan poznati slikar.

Parkirali ste tako da ste zauzeli

sva mesta.

Izvinite, mogu da pomerim auto, rekoh.

Neka uspeo sam da se udenem nekako.

Majstor mi je pokazivao beli ram

u raznim uglovima.

Odlično se slaže sa belinom

lika na slici

rekao je poznati slikar.

Zatim se u prolazu opet obratio meni:

I sada mi stojite na putu.

Radionica je bila skučena

nisam mogao da stojim na drugom mestu

ipak uvukao sam se u neke prazne ramove.

Ostavite uvek mesta i drugima

savetovao je slikar.

Hoću, rekao sam.

I uzmite beli ram, kazao je.

Nagnuo sam se ka majstoru:
Neću beli ram

želim tamno zlatni.

U redu, rekao je majstor ravnodušno.

Dolazim za dva ili tri dana

po uramljenu sliku.

Nemojte pre tri dana, rekao je majstor.

Poznati slikar je za to vreme

vrteo zlatnu narukvicu oko zglavka.

Odlazeći potapšao sam ga po ramenu

Izvini, rekao sam mu.

Ćutao je.

Atelje je mirisao na laneno ulje

i nešto neodređeno.

Ipak, radovao sam se toj svojoj

maloj uljanoj slici.

Sledeći put kad se vidimo

rekoh slikaru

častim za kaznu.

Kad sam izašao video sam

skupoceni beli džip

tik uz moj auto.

Neka ga, pomislio sam,

najbolje je imati najbolje

žene

najbolja kola

najbolje slike

i verovati da je to

zaista tako.


,

Нема коментара:

Постави коментар