среда, 9. октобар 2024.

MILAN TODOROV: BIBLIJSKE ŽENE

 




Mogu da pišem samo o onome

što mi je blizu

tačnije što sam doživeo.

Recimo o momku u centru grada

momku koji se prosvetlio

koga je Bog prosvetlio

i koji mi je poklonio Sveto pismo

uzgred me ispitujući o tome

šta znam o Bibliji

i da li je čitam svakodnevnio.
Rekao sam mu da ne čitam

svakog dana nego samo

kad sam uplašen.
To nije dobro, rekao je,

to je greh,

ne objašnjavajući zašto.

Govorio sam mu da volim

i Solomonove mudrosti

iz Starog zaveta.

To je dobro, rekao je.

I da volim

Otkrovenje Jovanovo.

To je smak sveta, rekao je.
Složio sam se.

Onda sam se polako

jedući garavi pečeni kukuruz

udaljio od njegovog uličnog

štanda.

U susret mi je dolazila žena

u dugoj šarenoj haljini

na cvetove.

Na nogama je imala modre baletanke.




Нема коментара:

Постави коментар