недеља, 13. октобар 2024.

MILAN TODOROV: ANTILOPA

 




Umro je K. stari prijatelj

I to sam saznao slučajno

posle nekoliko meseci

pa sam javio drugom prijatelju

koji me je nedavno pitao za K.

Nije se iznenadio.

Bio je mnogo stariji od mene,

kazao je.
Nemoguće, rekoh,

od mene je bio stariji jedva tri godine

a ti si stariji godinu dana.

Ne, ne i ne, govorio mi je.

K. je umro kao veoma star čovek

od skoro sto godina

i možemo biti mirni

jer je to prirodno.
Pouzdano sam znao da to nije tačno.
Povećavanje godina života

je stvar upumpavanja hrabrosti

dok se prevrćeš u noćnim časovima.

Ipak sve je tako glupo.

Svi smo prebrojani za teške bolesti.

Osim žene koja navlači čarape

u staklenoj prodavnici

da bi probala meke duboke čizme

od antilope.

Ona uhvativši moj pogled

zna da nije besmrtna

i da je koža antilope lažna

ali navlači čarape

sve višlje iznad kolena.

Pogledao sam je još jednom

otvoreno.

Nasmejala se.

Znam da ništa nije htela

i da je tako najbolje.








Нема коментара:

Постави коментар