четвртак, 17. октобар 2024.

MILAN TODOROV: KAD KUPUJEM VEČERU

 



Ti čuvari kupoholičarskih zamkova

oskudno odeveni

koji stoje kraj samouslužnih

kasa u velikim marketima

gledaju te kao da si kriv

ili da ćeš da ukradeš večeru

ili nešto drugo

što bi oni trebalo da sačuvaju

ne znajući za koga.

Bedno su plaćeni.

Mahom invalidi.

Ali ja volim


igru sa njima.

Skeniram uzete proizvode

onda im pokažem račun

oni kažu da je sve u redu.

Pokažem im bar kod za izlazak

Oni opet potvrde da je sve u redu.

Ja znam da je sve u redu

a da zapravo ništa nije u redu.

Ponekad se vratim i pitam ih

da li je kasa sve odradila kako treba

pokazujem račun

oni opet očajnički kažu

Gospodine sve je u redu.

Ne izmotavam se.

Ne izrugujem se njima.

Samo pokušavam da osporim

ovaj užasno poslušni svet.

Uzaludno jer i ja i oni znamo da ništa ne vredi

i  da ti mali rituali

kao drevni ples golog plemena

u džunglama oko Amazona

plemena koje je imalo sreće

da ne vidi nikog drugog osim

sebe ispod blatnjave maske,

drže ovaj klimavi svet

da se ne raspadne ovog trena.

Poslednji put kad smo

(jer i oni postadoše svesni igre)

izvodili svoj ples

neka devojka široko raščešljane

svetle kose u preširokim farmericama

nasmejala se.

Stražar je pogledao u njeno dupe

a ja sam krenuo za njom ka izlazu.











Нема коментара:

Постави коментар