среда, 2. октобар 2024.

MILAN TODOROV: SVE KNJIGE SU O SAMOĆI

Opominju me iz biblioteke

da vratim knjige

koje nisam pročitao.

Uzeo sam ih jer su mi se dopadale.

Dopadali su mi se autori.

Dopadale su mi se njihove priče.

Njihovi urbani romani.

Njihove lascivne pesme.

Naročito one

jer behu pun život.

Ali, nisam ih čitao.

Nikad ih nisam čitao

osim u njaranijoj mladosti.

Postoji sada neka blokada.

Kad pročitam nešto dobro

što je napisao neko drugi

ne mogu danima da napišem

ništa valjano.

To je kao začarane stvari.

Moraš da ih imaš.

Žabu koju si pretvorio u lepoticu

o kojoj misliš neprestano

ali je nikada nisi dodirnuo.

Možda ću jednog dana

moći da čitam te odlične pisce

bez straha od paralize mog pisanja.

Možda ću dodirnuti lepoticu.

I ona je nesrećna, zar ne?

Ali šta će tada biti sa mnom?

Uzeću tuđe.

Biću proklet.

Razapet između straćenih života

mog i tuđeg

koji kao izriđali veš vise

po terasama

dok postaje sve hladnije.





Нема коментара:

Постави коментар