среда, 16. октобар 2024.

MILAN TODOROV: BOLNICA

 





Ležao sam u toj bolnici

u toj stranoj zemlji.

Nisam znao ni reč

kojom su govorili

lekari sa pacijentima.

Sa mnom u sobi

bio je starac

koji je umirao od raka prostate

i ja sam mislio kako je

sasvim sigurno

imao mnogo žena

i da ga je ta muška bolest

stigla kao kazna za greh

uživanja.

Starca je posećivala

uredna stara žena

uzimala ga za ruku

i šetala bolničkim hodnicima.

Videlo se jasno

da ga je mnogo volela.
Ja sam samo ležao

u belom krevetu

bez pokreta.

Žena bi starcu pomogla

da ponovo legne u krevet

iz koga nikada više neće ustati

jer jednog jutra došla je mlada doktorka

u kratkoj beloj haljini

sagnula se nad njegovim krevetom

da bi kostatovala smrt.

Bila je mlada vitka i čarobno

oblikovanih nogu koje su se

završavale žutim mini gaćicama.

To mi se urezalo zauvek

u pamćenje.

Iskeženo belo lice starca

i žute gaćice doktorice.

Ozdravio sam

i posle ponekad mislio

na svog cimera

u stranoj bolnici

i tu doktoricu

i mislio kako smo se

nehotice spojili u celi svet

u njegov vrtložni krug

i postalo mi je jasno

da ne postoji ništa tako lepo

kao ljubav pre smrti.



Нема коментара:

Постави коментар