петак, 17. април 2020.

RATKO DANGUBIĆ: BUŠILICA





Bože, kakav dan juče! Prvo čujem da je umro Bogdan, a onda nagrne još sto đavola. I čujem buku, i vest od mojih da se  stan ispod nas, prodat pre koji mesec, sređuje. Odmahnem rukom, sunce izlazi, život teče, a i ne može da bude sve kako valja. Osećam nemir, prihvatam i da se nevolje i dobre stvari događaju svima. A u stan u prizemlju, saznajem, uvode centralno grejanje. I nekakav majmun udari “Hiltijem” posred napojnog kabla: varničiralo je, veli majmun, na sve strane, dobro da nije poginuo. Ceo dan smo ostali bez struje, a majmun je više nego besan, traži kavgu, pretim mu milicijom. A gde je ispitivač kojim se proverava kuda kabl prolazi, pitam, pa ne košta bogatstvo, ako idiot već ne ume projekte da čita?
Daleko je ovakav život od udobnosti, i svaki dan se čovek suočava s nevoljama.  A prodavac stana nije plaćao troškove održavanaja, pa nam je i lift isključen.  Koliko mi je bilo važno da imam struju, toliko da se majmun u vezi kabla izvine, ništa od toga. Kilavo je ispalo i sa odlaskom u redakciju, nisam se smirio, sreo sam skribomana, nudi feljton o Velikom ratu, srpskim vojnicima sahranjenim u Tunisu, na groblju blizu Bizerte. Nešto u meni ne prihavta ovaj primitivizam, i moju nemoć. A mogu za juče da pišem koješta. A glava mi je od juče kao merica. Sve što je trebalo da radim juče na računaru, počeo sam evo jutros, ukljčivo i ovu priču.  “Bog da živi ups-ove!” Ovaj grad postaje pakleno mesto, svuda bušilice rade!

Нема коментара:

Постави коментар