недеља, 21. март 2021.

RATKO DANGUBIĆ: MAGARE

 






Ne obraćam se nikome ja, pre bih rekao da se obraća meni nepoznati, drugi. U ranim sam šezdesetim godinama, mislim da bi me svako tako procenio. U stvari, moja koža je dobro očuvana, pa kada me oni koji bulje vide s kamerom u rukama, ne bi mi dali pedeset. Kada mi gledaju ruke, kažem: Ja sam anarhista iz drugog vremena! A povremeno se i pitam, da li sam normalan? I kada me vide da lunjam s fotoaparatom, delujem kao da idem u grupi, a hodam sam. U mom ranijem, napola sumanutom, životu, naučio sam kako se pravi razdaljina između godina. Namerno se izražavam ovako, kao da sam ozlojeđen, pobrkao sam sve merne jedinice. Ostaje, dakle, da uradim još jednu dobru stvar, videću. Činjenice da događaje iz pređašnjeg života mogu da prikažem ovako i onako, kao i sam život umetnika, ali ne mogu ga nazvati zabavnim, pre zbunjujućim. Nisu imai svi priliku da žive kako sam ja živeo, ali pored toga što sam sve bio, ja sam i slikovita ličnost. Imao sam, imam osećaj, glavne uloge u komadima kojih nije bilo i sporedne u onima kad sam na sceni.

Kad je došlo vreme, napustio sam uzavrele gradove, vukla me je tišina i pustinja. A onda, putovanje u nikuda, nadam se kratko i isceljujuće. Pojavljujem se ovde kao onaj koji je igrao tamo-ovamo razne uloge, u svim dobrim kodmadima, u svom stilu, a umeo sam da snimam, sviram i pevam. Od mene bi sudbina, na putu je, rado napravila stend-ap komičara, okruženog ruljom na vašarima, gologuzim turistima na plaži. Sada izgleda da nije bilo stvari u životu koju nisam umeo da upropastim. I ovde sedim, u ovoj čekaonici, čekam da se vrata otvore, treba da mi pregledaju oči, daju drugu dioptriju. Znao sam da ne treba samo da se oslanjam na umetnost, postoje i naprednije profesije koje i pod starost donose pristojan novac, mogućnost za život. Posle toliko godina, hajde da zatvorim priču o sebi, i silne kamere i fotoaparati iza kojih sam stajao mogu sada u muzej. Bez ikakve nelagdnosti zakljčujem  da mi je ostalo samo da nađem kakvo magare za plažu, bukvalno da hodam i snimam rulju, da nazrem bezumne dubine taštine i počnem mator iz početka život.  

Нема коментара:

Постави коментар