четвртак, 22. децембар 2016.

ALEKSANDAR BALJAK: SVE JE JASNO



Potpuno se posvetio drugima. Uopšte nije vladao sobom.

Nije istina da se veliki vođa sam sebi divio do imbecilnosti. Njemu je to bila polazna tačka.

Moraću sve sam da stvorim. Drugog boga nema.

Neke svoje postupke ne mogu da shvatim. Doktore, jesam li genije?

Da ponekad sebi ne uputim neki telegram podrške, pomislio bih da s mojom državnom politikom nešto nije u redu.

Niste me pažljivo pratili. Eto zašto smo zalutali.

Snage haosa i bezumlja žele da sruše sve postojeće. Štaviše, traže i moju ostavku.

Ne tražite moju ostavku! Ona mi je sve što imam.

Drugi tek čekaju Godoa, a mi već čekamo da mu vidimo leđa.

Kad jedan čovek stekne poverenje naroda, narod ne može lako da se izvuče.

Prva tačka: Mi! Druga tačka: Mi! Treća tačka: Nama!

Izraženo u procentima, tačnije je ono što mi tvrdimo.

Narodu ne govorimo sve što bi trebalo da mu se kaže jer ovde ima i dece.

Ovde vlada uverenje da ovde vlada strah od policije, iz čega se lepo vidi da ovde vlada uverenje.

Stalno tražimo đavola iako se on nigde ne krije.

Lakše je udvoje. Zato smo se podelili.

Niko ne može da zna sve. Upravo to je slučaj s nama koji ne znamo ništa.

Eh, šta ti je moć navike! Kriminalci beže od zakona i kad ih policija ne goni.

Reci bobu bob, ali mu ne otkrivaj da je pišljiv!

Kod nas se nedolično ponašaju jedino pojedinci koji žele da se dodvore većini.

On nije čekao da mu drugi presude, sam je digao ruku na sebe. Tuđa ruka svrab ne češe.

Kod nas su dobri pisci i oni koji pišu loše knjige. Neverovatno je koliko smo mi talentovana nacija.

Pisac T. je optužen za seksualno uznemiravanje. Pisao je zavodljive priče.

Bilo bi mi veoma dragoceno Vaše mišljenje o mojoj jubilarnoj stotoj pesničkoj zbirci. Znate, svakom mladom piscu je potrebna podrška kako bi istrajao u onome što je započeo.

Uvaženi kolega, mnogo bi mi značilo Vaše mišljenje ako biste o mojoj knjizi napisali pohvalnu recenziju.

Da je vaš roman i deset puta kraći, ništa ne bi izgubio na kvalitetu.

Tek kad podigneš autorski honorar, shvatiš da se nije vredelo saginjati.

Potreba za prevođenjem njegovih knjiga u međuvremenu je toliko narasla da se širom planete već ubrzano radi na smišljanju novih jezika.

Oni koji žele da čitaju dobre i zanimljive knjige treba da znaju da moderni pisci ne povlađuju čitaocima i njihovim očekivanjima.

Moja knjiga svakim čitanjem postaje bogatija za jedno viđenje. Zato joj se stalno vraćam.

Bolji smo od svih, ali se to na terenu ne vidi jer protiv slabih, već po tradiciji, igramo loše.

Izmislio sam toplu vodu. I to sasvim slučajno: zaboravio sam da stavim pivo u frižider.

Turci su nas pet vekova sekli sabljama, a onda smo mi digli glave i sve do danas ih nosimo, ko pod miškom, ko u torbi.

Narod bi trebalo da oseti blagodeti demokratije. Kurta i Murta će odsad samo na tome da jašu.

Veća stabilnost je naš zajednički cilj, objasnio je jahač konju.

Lešinari su na strani poraženih.

Nije istina da ni na šta ne liče. Liče jedni na druge.

Svi mislimo kao jedan da ne bi samo on bio u pravu.

Ja se plašim tog čoveka. I danas je radio.

Prohodao je pre no što je progledao. To majka više ne rađa.

On je prvo od sebe napravio budalu, a onda se posvetio i drugima. I sada njega njegovo delo brani.

Iz sukoba sa zdravom pameću redovno je izlazio kao pobednik.

Živeo vođa! Kad već narodu do toga nije stalo.

O tvoru ću govoriti sa istorijske distance.

Jasno je zašto opozicionari hoće da nas skinu s vlasti. Njih samo gola vlast interesuje.

Ja nikako ne mogu da se promenim, iz čega proizlazi da sam nezamenljiv.

Rezultati izbora su unapred poznati. Vlasti od naroda nemaju šta da kriju.

Loša prolazna vremena ne umanjuju najavljenu pobedu.

Istina je da su kola krenula nizbrdo, ali se točkovi pravilno okreću.

Ne bežimo mi od realnosti. Glava u pesku je naša realnost.

Zvanično saopštenje je konačna verzija našeg mišljenja.

Nisam mogao da učestvujem u demokratskoj raspravi. Bio sam sprečen.

Odsutni ne znaju šta propuštaju. Po tome se razlikuju od prisutnih.

Džaba ti što si promenio nacionalnost, mi u tebi i dalje vidimo Srbina. Istina, ne celog, nego samo onaj njegov istureni deo.

Možemo svakog da pobedimo, ali se za to još nisu stekli uslovi.

– Ako smem da primetim, Vi jedete ono što se ne jede!
– A Vi ne znate da se ponašate za stolom: kad se jede, ne priča se!

Protiv povišenog obrazovanja preduzimaju se mere intenzivnog informisanja.

Ništa me ne pitaj i sve će ti biti jasno!

Da sam juče umro, ne bih znao ko me sahranjuje.

Pisac je bio malo nahlađen. Otud defetizam između redova.


Prvi među jednakima je isti kao i svi drugi, s tom razlikom što on o svemu odlučuje.

Нема коментара:

Постави коментар