понедељак, 25. мај 2015.

ANTOLOGIJA SRPSKE SATIRIČNE PRIČE (6)

SRĐAN V.TEŠIN: SRP I ČEKIĆ


E pa ustrelili su te punim pogotkom ustrelili te mala
prešli te jednom zasvagda jer tako im se htelo
bebice nije šala
pogodak pravo u čelo
usred tih slatkih laži kojima su ti punili glavu
punim te pogotkom zbrisali sebi u slavu
                                                    Brus Springstin

1.

      Stajao sam kod ulaznih vrata, kao i obično kada bi se u šalter-sali napravila gužva, i propuštao klijente jednog po jednog. Ušla je u banku tačno u podne. Pratio sam komešanje ljudi ispred vrata, pa nisam mogao da vidim momenat kada joj je iz ruke ispao novčanik, jer sam joj bio okrenut leđima. Dok sam joj pomagao da pokupi metalne novčiće, koji su se kotrljali mermernim podom na sve strane, ona je ustala, prišla vratima, zbacila sa sebe bež kišni mantil i vezala levu ruku policijskim lisicama za aluminijumski rukohvat. Bio sam potpuno zatečen njenom golotinjom. To što je u ispruženoj ruci držala pištolj i nišanila u mene bilo mi je manje čudno od činjenice da joj je međunožje  bilo obojeno u jarko crveno. Još čudnije od svega je bilo to što su joj stidne dlake bie obrijane tako da prikazuju srp i čekić.

2.

      Službenici i klijenti su je primetili tek kada je reski zvuk pucnja odjeknuo bankom. U prvom mahu sam pomislio da je pucala u mene, te sam se, i dalje klećeći, prestrašeno pipao po telu i tražio rupu od metka. Desetak ljudi koji su dotad mirno čekali u redovima ispred šaltera, posakrivali su se, pribijeni jedan uz drugog, iza stubova i reklamnih panoa.
      Sigurnosni alarm se uključio u momentu kada je počela da uzvikuje parole od kojih sam zapamtio samo dve: „Okupirajmo Mars!“ i „Banke pljačkaju radnike!“ Nisam mogao da ne primetim ironiju. Ekstremna politička aktivistkinja s Marsa, sa fazoniranim srpom i čekićem na crvenom mufu i tetovažama Marksa, Engelsa, Lenjina i Če Gevare, vitlala je pištoljem pred mojim očima, u banci u kojoj, kao pripadnik privatnog obezbeđenja, zarađujem minimalac, radeći za posredničku agenciju koja angažuje uslužnu radnu snagu. Koliko sam mogao u nesnosnoj buci da razaberem njene reči, to što je govorila imalo je smisla. Sve mi je to bilo jasno kao dan, jer sam trpeo nepravdu i osećao je svakodnevno na svojoj koži. Bila je sasvim u pravu: potlačeni i siromašni moraju nešto da preduzmu.

3.

      Izvukao sam munjevito službeni pištolj, repetirao i upucao je u čelo. Skljokala se na pod niz okrvavljeno staklo ulaznih vrata. Ruka joj je ostala da visi zakačena lisicama za rukohvat vrata. Da li je samo meni, nesvršenom studentu istorije umetnosti, ova scena ličila na onu slavnu sliku revolucionarke koja, sa uzdignutim stegom u jednoj i puškom u drugoj ruci, predvodi juriš?


4.

      Dobio sam povećanje plate i prebačen sam na bolje radno mesto. Štaviše, agencija me je, o svom trošku, poslala na obuku za instruktora rukovanja vatrenim oružjem.

      Zaista je bila u pravu. Isplati se borba za svoju stvar.

(Preuzeto iz knjige  Srđana V. Tešina "Priče s Marsa", Arhipelag, Beograd, 2015.)

Нема коментара:

Постави коментар