понедељак, 24. септембар 2018.

RATKO DANGUBIĆ: TAMO NEGDE




izvor. pinterest.com


Tamo negde hodam, sve nogu pred nogu, nisam siguran da li idem sa severa prema jugu, sa zapada na istok, a možda idem odjednom u svim pravcima, i dolazim sa svih strana. Tamo negde dovoljno je da mislim da idem u svim pravcima, da ne moram da mislim kojom brzinom idem i na kakav put idem. Tamo negde, javljaju otuda da nestaju senke koje imaju oči. Tamo negde upisao sam njeno ime na kori hrasta pored moga imena, koje onamo stoji vekovima, a između je davno neznanac pripremio, urezao srce probodeno strelom. Tamo negde sam krenuo gde ne znam šta treba da kažem, a toliko toga mi se vrzmalo u glavi. Tamo negde sam trčao koliko me noge nose, kako bi prestigao sebe samog. Tamo negde otišao bih ranije da sve vidim što me interesuje, ali sam imao toliko posla, štaviše, moglo je da se dogodi i da ne krenem kuda sam krenuo. Tamo negde je jedan parti završen pre nego što je i počeo, pa sam osetio hladnoću od tajnovitosti. Tamo negde sve su raspremili kako bi se videlo da ja nisam stigao na vreme gde treba da stignem. Tamo negde je trebalo da se održi skup o sabranim delima pisca disidenta, koji je zabranjivan godinama, a nisu ga zbog njegove bolesti održali. Tamo negde je Dablin, daleko od Moskve, nešto bliži Beogradu. Tamo negde neko sedeo, a ja ne znam ko, na maloj stolici i mene čekao, čekao i strepio. Tamo negde sudbina senki je uplašena i htela bi nešto da pita, a nema koga. Tamo negde mogu se kupiti jeftino knjige pisca disidenta koji je koji je bolestan i nervozan. Tamo negde taj koji je trebalo da govori o piscu disidentu nije govorio, a spremao se da se dopadne svima, jer je ubeđen da je pisac disident stvorio samo remek-delo. Tamo negde vlast ulaže ozbiljan trud da zataška ranije propuste u vezi sa slobodom govora. Tamo negde treba neko nekome da pozajmi hiljadarku, a taj ne zna u kojoj je valuti novac. Tamo negde on mnogo voli da razgovara sa roditeljima, to su njegovi starci, ali nije otišao, brinuo je da bi mogao da ih obraduje dolaskom. Tamo negde on neće reći onome kome treba da kaže ništa od onoga što se zarekao da kaže. Tamo negde on će okrenuti glavu od sebe, shvatajući, najzad, da mora da promeni ulogu koju nema. Tamo negde pružila mu se jedinstvena prilika da pođe na taj put za koji ne zna kuda vodi, a on je tamo zadužen da odgovara na pitanja. Tamo negde on je umeo da pravi takve stvari koje se nazivaju glupostima, ali se trudio da ovo radi oprezno. Tamo negde možda će nestale senke koje imaju oči sresti sebe, a to bi bilo zabavno i sladunjavo. Tamo negde sam i ja koji sam svedok svega, a ovde me nema.

Нема коментара:

Постави коментар