среда, 2. новембар 2011.

NOVA SRPSKA HUMORISTIČKA PRIČA (26)

VLADIMIR BULATOVIĆ BUČI
DNEVNIK RADNIKA AUTO PERIONICE


22.maj Dan prvi-
Zaposlio sam se. Konačno. Moram pod hitno da isplatim dugove. U perionici su ljudi veoma prijatni. Ne govore mnogo sa mnom, valjda zato što sam novajlija. Šef je veoma strog. Umorio sam se danas. Oprao sam oko dvadesetak automobila. Bakšiš je bio slab.

23.maj Dan drugi-
Posao je mnogo teži nego što sam mislio. Moram skupiti pare od bakšiša za novu krpu.
Za sada je pozajmljujem od kolege Saleta. Bio je ljut na mene što mu stalno tražim krpu. Trebaju mi krpa, sunđer... a sve to je veoma skupo. Poneću sutra neko staro parče tkanine. Bilo je danas mnogo hladno. Mokar sam do gole kože. Žuljaju me cipele. Kad bih mogao da kupim nove. Šef je strog, ali pravedan.

24.maj Dan treći-
Danas sam mnogo radio. Veoma sam umoran. Izgubio sam Saletovu krpu! Ne znam kako se to dogodilo! Znam da sam je ostavio na ormariću, ali kada sam se vratio nje više nije bilo! Sale je poludeo, a i ko ne bi!? Šef je bio ljut na mene, takođe. Sale mi je kazao da će mi napraviti pakao! Zaista ne znam gde sam je izgubio. Ubiše me cipele danas. Bakšiš mi je bio veoma slab.

25.maj Dan četvrti-
Prehladio sam se. Mnogo je vlažno na poslu. Milovan me je zezao pred svima, jer sam ceo dan šepao (ubiše me cipelčine). Rekao je da sam bogalj, i pitao me kako ću tako kepav da radim. Svi su mi se smejali. Izvinio sam se Saletu, ali mi je on rekao da mi to ništa ne vredi, i da sam sa njime završio. Šef je ćutao ceo dan. Nije mi odgovorio na pitanje o plati. Brine me ovaj bakšiš, nemam još dovoljno za krpu. I dalje pozajmljujem od drugih, ali se oni ljute i psuju me zbog toga. Ne znam šta da radim?

26.maj Dan peti-
Nije mi jasno šta mi se dešava? Izgubio sam patosnice od kola koja sam prao! Znam tačno gde sam ih ostavio! Bila je strašna gužva, i za manje od pet minuta moraš da završiš kola. Gospođa, čija kola sam prao, je poludela zbog patosnica, i vikala je na mene. Šef je bio van sebe! Pred svima me je izvređao, i rekao mi da pokupim svoje stvari i odem, a pre nego li to uradim da platim štetu koju sam izazvao. Ja sam rekao da nemam pare, i molio sam ga klečeći da mi dopusti da ostanem na poslu kako bih mogao da zaradim za otplatu štete. I dalje mi nije jasno šta se desilo sa patosnicama. Kao da ih je neko namerno sakrio. Trebaće mi najmanje mesec dana da zaradim za patosnice. Bakšiš opet slab. Muči me prehlada.

27.maj Dan šesti-
Milovan je opet bio neprijatan prema meni. Ceo dan me je zadirkivao zbog mog šepanja. Čini mi se da sutra neću moći na posao jer imam rane na nogama, a vlaga mi samo još dodatno pogoršava stanje. Slučajno sam poprskao Damira, i dobio pesnicu po nosu. Svi su mi se smejali. Šef je sve gledao, ali nije ništa kazao. Pera mi je dao maramicu da obrišem krv iz nosa. Dobar je Pera! Stariji je od mene desetak godina. On jedini razgovara sa mnom. Kaže da momci ne vole novajlije, jer je svaki dinar od bakšiša bitan.

28.maj Dan sedmi-
Opet sam uprskao stvar! Osećam se veoma loše. Ne znam šta je sa mnom!? Pera mi je pozajmio krpu danas, ali sam je ja ostavio u gepeku od kola koja sam prao. Kola su otišla i odvezla krpu zauvek, a ja se ne sećam ni gde sam bio u tom trenutku. Pera mi je kazao da ne zna kako, ali ću morati da mu kupim novu krpu. Šef je opet vikao na mene. Milovan me zafrkava po ceo dan, dok se ostali smeju i zabavljaju. Danas je bilo toplije pa sam mogao da radim bos, bez cipela. Valjda će se povući ove rane. Bakšiš mi je prosto bedan!

29.maj Dan osmi-
Ne znam koliko ću još izdržati! Postalo je nepodnošljivo za mene. Damir me je opet udario po nosu, i Milovan takođe. Nisam uspeo da „skinem“ kola iz reda na vreme, što je njih dvojicu razljutilo, jer radimo u istoj traci (od prvog u redu zavisi koliko će posao brzo biti urađen). Izvinio sam se, ali njih dvojica su me prvo verbalno izvređali, a potom i izudarali. Šef je ćutao. Pera nije danas bio na poslu. Valjda bi on stao na moju stranu. Rasečena mi je donja usna. Rane na nogama su sve ozbiljnije. Nemam vremena da odem do lekara. Moram izdržati!

06.jun Dan šesnesti-
Bakšiš je konačno bio zadovoljavajuć. Mislim da imam dovoljno za one patosnice!

07.jun Dan sedamnesti-
Neko mi je na poslu ukrao novac. Rekao sam to šefu, ali on nije ništa kazao. Moram pozajmiti novac kako bih mogao nastaviti da radim. Pera ne govori više sa mnom. Kupio je novu krpu. Plave je boje. Rane na nogama mi polako zarastaju.

11.jun Dan....
Danas je bio veoma vruć dan. Mnogo sam se znojio. Oprao sam barem jedno dvadeset automobila. Platio sam za patosnice. Šef je kazao da sam veoma vredan u poslednje vreme. Damir mi je ustupio kola koja je on trebalo da opere jer je morao do wc-a. Ipak, uzeo je bakšiš za sebe. Milovan mi je ponudio sva svoja kola da mu operem, ali pod uslovom da uzme sav bakšiš za sebe. Svi su se smejali tome. Čak se i šef smejao. Prvi put sam video svog šefa da se smeje!

13.jun Dan...
Bakšiš je bio sjajan danas! Već sam sakupio dovoljno para da kupim krpu za Peru!
Danas sam bio veoma raspoložen. Momci su me po običaju zadirkivali, ali meni to nije smetalo. Odlični su to momci.

12. jul Dan...
Odavno nisam pisao dnevnik. Ne stižem ni da pročitam šta sam napisao. Juče je stigao neki novajlija. Smešan neki tip. Vrlo je smotan i smešan. Dajem mu najmanje pet dana fore.

15.jul Dan...
I dalje sam besan! Onaj novajlija mi je izgubio sunđer! Ne znam koji mandrak sam mu ga i pozajmljivao! Ne volim tako smotane i smušene tipove. Šef mu je održao dobru lekciju. Šef je strog ali je i pravedan. Izlazim večeras sa Damirom i Milovanom. Imaju i neke drugarice.

19.jul Dan...
Smejao sam se do suza danas. Milovan je toliko zezao onog tipa, ni ime ne mogu da mu zapamtim, da smo se bukvalno valjali po podu. Milovan je pravi car!

20.jul Dan...
Pera više ne radi kod nas. Šef mu je dao otkaz. A i nije on za ovaj posao. I onog novajliju treba otpustiti. To kaže i Damir. Mislim da sam danas oprao četiri automobila. Mada, koliko smo plaćeni i to je mnogo...

Нема коментара:

Постави коментар