среда, 23. фебруар 2022.

MILAN TODOROV: TERET GRADA

 

 



 

Sitna zadovoljstva.

Grad je pun debelih devojaka. O debelim muškarcima se ne sme govoriti u vremenu kada je oličenje muškosti fizička snaga.

Dakle, brza hrana. Rolovane vešalice i te stvari sa sertifikatom dobijenim na sumnjivim roštiljijadama. (Da li se tako kaže?)

Iznad roštiljarnice neka mlada žena vežba u plavom tankom trikou. Diže tegove koji će joj smanjiti grudi. Da li ona uopšte misli o tome?

Na pljeskavicu sa lukom i kolutovima sveže ljute paprike potrebno je čekati deset minuta.

Dva pijanca na klupi ispred monumentalnog spomenika Kralju oslobodiocu razmenjuju iskustva iz zatvora i hvale mogućnost da se posle dve trećine izdržane kazne izađe ukoliko je osuđenik pokazivao znake dobrog vladanja.

O tome razmišljam sve učestalije. O dobrom vladanju i kazni.

To su mutne i vrcave stvari.

Ljudi mnogo pričaju, ali ništa ne preduzimaju.

Pobednik je sav u gvožđu. Ili je to bronza. Legura koja ne rđa.

Nebo iza je boje ćilibara. Klimatske promene ne prestaju da nam prave iznenađenja.

Ne volim spomenike. Čine me depresivnim. Ipak, ukoliko mora da ih bude, voleo bih da gvozdeni konj ima grivu koja leprša na vetru.

Ovde sve stoji kao tvrđava pod kojom sam ponovo rođen kad sam prešao Dunav i postao sultan Mehmed Osvajač.

Šalim se.

Gospode, u kakvoj kulturi ja živim?

Šetam po zimskoj plaži na Dunavu i ostavljam tragove svojih koraka koje će  reka na proleće izbrisati.

Zanimljivo mi je samo to što su moja stopala veća nego ranije.

Čovek, izgleda, nikada ne prestaje da raste, premda se suštinski smanjuje.

Kupovao sam čarape od broja 40 do 42 a sada prešao na 42 do 45.

Plafon mogućnosti je iluzija.

Pravo pitanje je samo kako zalupiti vrata iza sebe.

Debela ženska tela govore: Zaboravi, neće se desiti.

Gajenje žena u proleće je kao gajenje neke kućne biljke.

Mislim o tome dok traćim najkraći put od Lidla do Bulevara patrijarha Pavla.

Kakva smejurija od ulica. Benzinska isparenja i mirisi roštilja, ti mirisi jeftinih roštilja i prokislog luka, mešaju se u vazduhu.

Iznenada, zvoni mi mobilni.

Propušten poziv je od bivše podstanarke u roditeljskoj kući.

Sa gnušanjem odbijam da joj se javim posle onih prstiju sa bojom fekalija otisnutim na zidovima kupatila.

Bila je debela i uprkos tome našla je tipa kome se podavala u automobilu skoro svakog dana. Negde tamo daleko.

Te žene samo u mašti možeš da voliš.

Neukusne su kao brda oko ovog grada. Nisam probao da jedem zemlju. Kad sam bio mali, govorili su, da sam jeo zid.

Očigledno je da ga nikad nisam pojeo. Ja sam generacija Sedam patuljaka plus. Ne znam koliko mi još ratova sleduje.

Da, ta sitna, mala zadovljstva…

Lepa žena pedesetih ili već šezdesetih godina koja se slobodno vozika po gradu u svom malom crnom automobilu. Dopada mi se samo u toj samoći.

Da li  ona zna da je izgubljeno veče manje izgubljeno kada nije u sobi? Koa što ja to znam.

Ili se i u njoj ova tišina gomila poput đinđuva?

 

 

 

 

 

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар