уторак, 28. децембар 2021.

MILAN TODOROV: SAMO ZATVORI OČI

 



 

Po oceni londonskog Gardijana fotografija godine na izmaku je slika kuće na Kanarskim ostrvima koju je do krova prekrio sivi vulkanski pepeo.

Ne znam gde su Kanarska ostrva. Možda i znam, ali se ne trudim oko toga. Važna je fotografija, ne dana - nego trenutka. Jer, celi život čovekov sastoji se od malih trenutaka. Kao mozaik sveca.

U svakom slučaju, bila to fotografija godine ili manjeg vremenskog opsega, veoma je dobra.

Ima u njoj onog nemogućeg. Pitomine tragedije. Pepeo polako veje i zasipa sve što je čovekovo. Odvajkada je tako. Trebalo je to zabeležiti.

 

Ali, zašto mi se dopadaju stvari koje nestaju? U ovom slučaju kuća, ali šta ako u drugom budem ja, ili još gore, ti?

Šta?

Da li je to sredstvo za ublažavanje bola unapred?

Aspirin, koji je moj deda trošio u neverovatnim količinama i doživeo skoro stotu.

Male vesele senice koje se pojavljuju u mom vidokrugu kao znak da ću naredne noći sanjati pokojnu majku.

Da li je nestajanje samo oblik više pravde?

Bila je to neka žurka na kojoj je domaćica bila glavna.

Rođendan devojke za koju nisi znao čija je.

Ima takvih devojaka.

Veoma su lične. Nije važno kako se zovu. Sa njima je vek povezan strašan erotizovan ozon. Onaj koji te ili pročisti ili učini da plačeš od straha.

Nećeš nikad moći da je imaš.

Šuma. Skretanje s lošeg zemljanog puta.

„Gde si me to doveo? Na đubrište.“

„Dušo, nisam birao. Svuda je isto.“

„Ne mogu.“

„Nisi ni probala.“

„Ne dopada mi se. Meni se ovo ništa ne dopada.“

„Samo zatvori oči.“

„I?“

Ništa.

„Da li nešto čuješ?“

„Jednog dana bićemo u stanju da razumemo prirodu.“

Najzad.

„Imaš ono?“

„Mislim da da.“

„Budalo.“

Nestale su reči koje su nas udaljile od vlažnosti usta, lepljivog semena jezika.

Za samo trideset godina nivo mora će porasti za četrdeset santimetara. Biće potopljeni mnogi gradovi.

"Ali, čak i tada… čak i tada, ispod površine sveta…“

„Šta? Nećeš kao pristati? Hoćeš. Mili moj, itekako hoćeš. Znamo se.“

Pepeo je i dalje padao nad La Palmom na Kanarskim ostrvima.

Нема коментара:

Постави коментар