понедељак, 27. децембар 2021.

MILAN TODOROV: ZMAJ JOVINA

 

 




 

Sa balkona ispred vladičanskog dvora u gradu Novom Sadu, sa oronule terase bibliotekarskih stanova  neki ženski glas, valjda je mecosopran (nikad se nisam razumevao u opere) dovikuje nešto meni i mojoj, još lomnoj i ranjivoj ženi.

Hodamo polako.

Jesen je dve hiljade neke, kako bi rekao pesnik.

Jesen u svakom pogledu.

Na obližnjem trgu je izložba na kojoj su izloženi radovi mladih studenata arhitekture o temi „Kako zamišljam Novi Sad u budućnosti“.

Dok razgledamo projekte, razmišljam šta će da bude sa prošlošću.

Da li je tačno da jednog dana nećemo znati ništa o njoj i da ćemo zbog toga biti srećni. Ili, možda, srećniji nego sada?

„Hajdemo odavde“, kaže žena. „Ne prija mi sve ovo.“

Pridržavaš je pod ruku. Ona je tek operisana i laka kao pero.

Žena sa balkona nešto dovikuje.  Kreštavo i ružno.

Ne vidi joj se glava.

Ko je ona?

Zašto viče?

Njen glas je glas koji optužuje.

Da li sam je ikada poznavao?

Ne, siguran sam da nisam.

Ili jesam?

Postoje pitanja na koje nikada nećemo dobiti odgovor.

Kao rukom odneto nestaje samopouzdanje koje je ženin oporavak postepeno ugrađivao u mene.

Šta se , dođavola, dešava opet. Zar nismo u mirnoj luci posle srećnog brodoloma?

Ženi koja dovikuje vide se samo noge na ispucalom betonu iza železne ograde. Nosi plave farmerice. Izgleda da je vrlo visoka. To je sve za sada.

Iza ostaju oronula vrata i prozori stanarskih sobičaka.

Čvršće privijaš svoju ženu uz telo. Skoro da je nosiš. Kao vetar sasušen lipov list ispred vaših nogu, niz Zmaj Jovinu ulicu.

„Na sigurnom smo putu“, kažeš joj tiho u uvo, ali nisi siguran  da te je čula.

Нема коментара:

Постави коментар