Obaveza da zabeležim dinamiku običnog
trenutka, sva je prilika, postaje račun sa sobom.
Zapisujući stvari, mislio sam, možda
mogu da pokrenem događaje i ljude koje ne poznajem.
U radiju to nije moguće. Trake se
brišu. Ili prosipaju po ulici prilikom seobe iz zgrade u zgradu. Kao sporo
buđenje Matildinog sećanja.
Kod Matilde mi se najviše dopadalo što nisam
morao da se spuštam, da budem krajnje jednostavan da bi me razumela. Bila je
veoma intuitivna. Mogu da izmislim kraj svake priče.
Bilo je to korisno do neke mere.
Međutim, moglo je da bude opasno. Kao u filmu koji sam gledao. Muž potroši
celokupno nasledstvo i ode. Mlada žena, ne bi li od grabežljivih izvršilaca
sačuvala stan za sebe i dete, počinje da se prostituiše. Čini se da se izvukla.
Otplaćuje rate poveriocima, ali se tada vraća muž i uceni je da će joj uzeti
dete prilikom razvoda jer je sudstvu najvažniji etički princip po kome majka ne
sme da se bavi najstarijim zanatom jer je moralni stub porodice. Kad to čini
otac, tada je prihvatljivo. On, naime, nije toliko važan u životu i razvoju
deteta kao njeno veličanstvo majka.
Sve vreme sam razmišljao kako će se priča završiti. Mlada žena je očigledno bila saterana u ćorsokak. Ako se vrati bračnom životu i mužu biće nesrećna isto koliko i on. Drugo rešene ne postoji. U završnoj sceni muž se vraća kući i zatiče prazan stan sa porukom na listu papira Dobro došao kući.
Poslednji kadrovi filma pokrivaju
ženu i dete koji se provlače kroz zelenu džunglu Amazonije.
Završio sam sa gledanjem i mislio: Taj
kraj, bože. Taj nemogući kraj u kome te slome!
(odlomak iz romana u nastajanju CENZURISANJE
PATRIJARHA)
Нема коментара:
Постави коментар