петак, 22. септембар 2023.

MILAN TODOROV: LOPTA

 

Otišao sam oko sedam uveče

Do Dunava

Da na obali u ribarskoj kafani

Popijem kriglu piva

Ali komarci su bili neumoljivi

Za razliku od tromih konobara

Onda sam otišao u centar

Tačnije blizu centra

Kod stare, Riblje pijace

Tu je bilo mesta za parking

Doduše tesnog

Između dva korpulentna crna terenca

Kod momka koga znam sa plaže

Kupio sam najmanju korpicu

Prženih kukuruza

Platio sam ipak veću

Momak je bio uvek nasmejan

Uprkos malom hendikepu

Sa razrokim očima i ukočenom rukom

Bio je možda najlepše lice

U gradu večeras

I pažljivo sam ga slušao

Dok je govorio o najlošijoj sezoni

U njegovom mladom životu

Dok je sparni dan prelazio u noć nade

Nade za malo više sreće

Bez sažaljenja

Koje iskonski mrzim

Na trgu sa spomenikom kralju

Nekom ne znam kom

Uostalom ne podnosim ni spomenike pesnicima

Ili tambiurašima

Neki dečak od pet ili šest godina

Šutnuo je loptu

Pravo na mene

Sagnuh glavu

Kako me nervira taj osećaj

Da sam stalno ugrožen

Dečakova majka mi je prišla

 I rekla: Oprostite

Nosila je šortc boje peska

I imala preplanule noge

Dok joj je lice bilo sasvim belo

Prepušteno

Nepodnošljivim uslovima

I sigurno se plašila kao i ja

Beskrajno stariji od nje

Mali je hiperaktivan

Buši gume na automobilima komšija

U redu, rekao sam, ja upravo odlazim

Ustao sam sa klupe i

Okrenuo se.


 

Нема коментара:

Постави коментар