петак, 29. март 2024.

MILAN TODOROV: PLAVA PRIKOLICA U POSEČENOJ ŠUMI

 

 


Bedni ljudi više nisu ogorčeni

Oni su užasno zabrinuti

Mladi siromašni ljudi

Sa malom decom

Koja još ne umeju da krive

Oca koji skrušen stoji

Uz plavu ručno rađenu

Prikolicu na goloj ledini

Na kojoj je do letos bila

Šuma

A sada je samo blato

U kome taj mladi otac stoji

Dok pridržava muško dete

Na ivici prikolice

A žensko mu se drži za skute

Prolazio sam tuda

Nebo je bilo crveno

Njihove siluete behu tamne

Kao i obrisi udaljene tvrđave

Koja više nikog ne štiti

Otac je podigao glavu

Neobrijana čekinja

Deca nisu mahala

Na čardi je mlada crna

Konobarica

Sa đavolski veselim očima

Koja donosi piće pre narudžbe

U poređenju sa malopređašnjim

Pustošnim prizorom

Prilično originalna

Čak je pustila tihu muziku

Koja uz reku dobija zaštitnički

Oreol

Kad bi se moglo živeti

Od nepoznatih ljubavi

U teška vremena

Kad bi se moglo

Sa neba vratiti crvene pruge

Sunca

Za onog dečaka koji je

Ponosan

Jer je iznad sestre

Na staroj jeftinoj prikolici

Možda je to njegovo najsrećnije

Vreme

Crna devojka koja konobariše

Uključila je svetlo na terasi

Za usamljene goste

Hteo sam da joj kažem da smo

Svi mi jednom bili deca

Ali ona je bila prirodnija

Od svih reči

I ona deca na plavoj prikolici

Bila su odjednom početak a ne kraj

Deco slobodno ostanite tu

Hteo sam cda im doviknem

Ne morate ništa da kažete

Čak i sad kad se rat bliži

Svet iznova počinje 

Ali nisam 

Ćutao sam

Jer ne znam ništa unapred.

 

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар