Faza
sakupljanja beleški za novi roman je izašla iz okvira onoga što se zove fikcija
i počela da se prepoznaje u akterima sličnih doživljaja.
To
je poput stepeništa u novoj kući. Jednog dana odjednom primetite da je neka
kamena ploča u njemu uglačanija od ostalih. Kao da je više korišćena prilikom
ulaska i izlaska iz nje.
Moram
se odlučiti. Šta, u stvari, hoću.
Ja
znam da je stvarnost zbir lažnih a sasvim jasnih slika.
Recimo.
Poplava tih selfija koje kad uveličaš vidiš sopstveno lice u svetlu koje ne
želiš.
Žilice
na obrazu. Pa, hromost oka, ako tako može da se kaže za odsustvo jednakog
refleksa oba očna živca. Gledanje i osećanja su pomešani. Toplo i hladno.
Biografija poznatog glumca u izlogu knjižare zove se Blistavo i strašno.
Prolazim i mislim koliko ga je oblikovala umetnost celuloidne trake. Seći ruke
na čašama. Piti krv i vino. Ne može to a da se posle, u nekoj zvaničnoj
melodrami zvanoj život, bolest, trpljenje do prirodnog kraja – ne pokaže kao
lični fizički kraj.
I
tako to ide. Izbor žrtve se stalno smanjuje.
Zatim
se tu pojavljuju i moji mrtvaci.
Znam
da ljudi o tim stvarima ne vole da
čitaju.
Ponešto sam proučavao. U Svetom pismu, naročito u njegovim poslednjim
poglavljima, u Otkrivenju Jovanovom, Otkrivenje je napisano već oko 95 godine
po Hristu. U njemu je bog predstavljen kao vrhovni gospodar svemira i ljudske
sudbine.
Bog,
zatim daje Jaganjcu, odnosno Isusu, moć da uništi sve nedaće: bolesti, glad, ratove.
Ali
bog ne daje Jaganjcu sposobnost da uništi neprijatelje, nego sposobnost da ih
preobrazi.
To
znači, onjuši i pobegni.
Žene
sa psima koje šetaju predveče gradom. Ili se fotografišu u cveću za koje sam
tek nedavno čuo fantastičnu definiciju po kojoj cveće, jedino ono,ima nadzemaljski
glas.
Ponekad
osmotrim učtive gradske pse na uzici. Između mesnatih usana ne vide se zubi. Izgubili
su borbenu simetriju zveri od kako je postalo tako prihvatljivo udomljavanje
napuštenih. Koga? Čega je to procvat? Humanosti ili se povodljiva gradska duša
priklonila kočopernijem svetu životinja na ovom operskom dvoboju koji će nas,
ipak, uvesti u katastrofalni i mahnitim napad. Teško razlikujem ženke od mužjaka.
Da
li je to trenutno detektovanje važno samo u odnosu na žene?
Šta
je bespolnost koja je toliko moderna i kojoj se daju unapred sva prava?
Kog
pola je voda? Mislim, izvan gramatičkih pravila.
Kog
pola je bog za sve nas?
Šetam
tvrđavom iznad grada. Osmatračnicom budućih ishoda. Ne znam kakvi će oni da
budu.
Moj
novi podstanar još ne živi u stanu koji sam mu izdao. Kaže mi da čeka toplije
dane da bi ga okrečio.
Možda
sa zabata tvrđave njegov pogled ima u sebe urezan pogled svih mrtvih prethodnih
posmatrača. Julija iz mog romana.
I
žena koje mu se rasno otimaju dok nas otužni scenario rata, tu blizu a daleko,
steže kao medaljon sa voljenim likom.
Mene,
grubo prenutog iz uverenja da nam dolazi,
sve dolazi iz zatvaranja nebeskog kruga.
Jer
nebeski krov je kružan i ovi naši slabo prikriveni pokušaji intimnih orgija
otkrivaju unapred fatalni ishod.
Zar
tebi niko nije javio da je izvesnost strogo zabranjena?
Нема коментара:
Постави коментар