понедељак, 22. мај 2023.

MILAN TODOROV: BEZUSPEŠNA POPRAVKA

 

Stiglo je leto i u ljudima se javila ta prirodna potreba da poprave svoj dotadašnji život.

Žene su najzad isturile grudi. Bile su ih pune varoške ulice. Stezane tokom zime, grčene u hladnoći jutarnjeg kupanja u poluzagrejanim kupatilima, grudi su odjednom ojačale i poželele da se protegnu. Nije to bilo ništa vredno posebne pažnje.

Ipak, svi su iznenada postali svesni da ne mogu da poprave svet oko sebe, ali da bi vredelo pokušati popravku sebe.

Težak zadatak.

U zaboravljenoj sporednoj ulici naleteh na prijatelja glumca koga nisam video nekoliko godina. Hitao je na akademiju gde predaje glumu. Izmenili smo nekoliko rečenica na brzinu.

„Svi ti klinci koji su upisali glumu imaju talenta. Tu nema zbora, ali to nije dovoljno. To treba razvijati u posebnost.“

Rekoh mu da se ne razumem mnogo u glumu, ali da su mi odvratne reklame u kojima mladi glumci koriste mimiku kao sredstvo da se izraze.

„To je užas“, složio se. „Najteže ih je naučiti da poštuju sebe, da usvoje da su takvi kakvi jesu, sa velikim nosevima, bradavicama, malim sisama, debelim bitinama…Sa iskoriste svoje mane. Talenat je poput šoljice čaja, brzo se hladi.“

Bio je još krepak. Rekoh mu da odlično izgleda. On mi uzvrati da često prolazi pored reklame za moju malu vinariju i da ponekad pomisli da svrati.

Pa, rekoh, što da ne.

Osetih da ulazimo u  beskrajnu opštost koja me je užasavala. Shvatio je.  Pozdravili smo se trzavo.
Toliki ljudi koji više nemaju potrebu da se bore ili bilo šta promene u životu. Ne svom, nego u životu oko sebe.

To me je opsedalo kao čuma. Da ne pominjem vesele senice koje su se neočekivano u sam sumrak javljale na obližnjim ogradama ili granama malog drveća, poručujući mi da ću i ove noći sanjati svoje mile i drage pokojnike. Uvek mi se to dešava sa senicama. U stvari, sve češće. Ali, ma koliko to bilo nepopularno reći, ja ne želim takve susrete. Ne želim ih više. Bilo je dana i noći, kada sam ih priželjkivao.

Zašto se sada odričem?

Da li zato što shvatam da ne postoji beskrajna starost.

Lekovi su u elementima. Za svaku bolest, a najgora je bolest nemoći da se bilo šta promeni na bolje, postoji lek u elementima vode, vatre, zemlje i vazduha.

Živeti znači izabrati.

Mučio sam se nekoliko sati da se prebacim sa starog sistema elektronskog plaćanja računa na novi.







Ljubazna službenica banke koja se predstavila kao Spomenka pomogla mi je do poslednje stepenice ulogovanja. Zatim je nestala, rekavši da je ukoliko i dalje budem imao problema sa elektronskim bankarskim uslugama slobodno kontaktiram. Zvale me je čak i mimo radnog vremena. Nisam u prvi mah video njen poziv. Nisam se javio.

Kao da sam želeo da proživljene stvari odugovlačim što je više moguće.

Isto je to kao sa ženama.

Setio sam se razgovora sa novosadskim profesorom glume:
„Potrebno je izraziti se iznutra, a ne spoljnim manifestacijama poput mimike ili grimase.“

Ne znam bankaričinu sadašnjost. Ni sebi ne mogu da pomognem. Prečesto razgovaram sa snovima.

Koji je parfem u modi danas?

Izvini.

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар