субота, 20. мај 2023.

MILAN TODOROV: LEPO PROLAZI VREME DO SMRTI

 


 


Moguće je da svako od nas mora, kad tad, biti žrtva nekoga ili nečega.

Moj prijatelj, bivši muzički urednik, a sada vinom osveštani i prema tome ovlašćeni zastupnik u svet nove gradske seksualnosti, počeo je da me dozirano obmanjuje.

Bog sami zna otkad to čini.

Zbog toga se nimalo ne sekira. Oseća slobodu da širi svoje vizije osvajanja ženskih intimnih svetova onako kako bez laži ne bi mogao, jer kao zakleti sledbenik istine ne bi imao direktnu liniju ka bogu.

Da bismo bili ravnopravni, ponekad sam i ja prinuđen da izmislim neku skarednu misteriju da podstaknem njegovu, ali i svoju, prilično zapuštenu maštu. Jer, pobogu, naši životi su sve više pozorište iluzija. Živi smo ljudi. A to znači prljavi, pohlepni, zli i pomalo nesrećni i mnogo ranjivi i ko zna šta još, ali te lepe, fino intimno frizirane ženske sa kojima se imalo posla, uopšte ne zanima naše jadno stanje. Jelen (izmišljeno ime, naravno, kao što sam u ovom slučaju i ja izmišljen lik) se trudi da me inspiriše. Premda je deset godina mlađi oseća kako stvari sa tim nevidljivim ženskim likovima beže od nas na svojim sve dužim nogama (Kako foto filteri čine čuda!).

Briju se, kaže mi, pomisli sve se briju tamo dole. A  ja to ne volim, više volim  šumu.

Potpuno te razumem, kažem mu. Pitanje je samo zašto one to rade?

Ne zna odgovor.

Možda se pripitomljavaju, kaže.

Njegova najnovija je prodavačica kolača na pijaci.

Bila mu je, kaže, potrebna motivacija. Na kvantaškoj pijaci je kupio jeftinu verziju Vijagre, nekakvu indijsku kanagru, koju prodaju ispod tezge za šest stotina dindži, ali ti niko ne garantuje da te srce neće izneveriti usred igre na mušku sreću.

Prvi put, kad je odveo prodavačicu kolača u stan, uzeo je samo pola kanagre i nije mogao da mu se digne.

Ljupka mala prodavačica kolača ga je ljubila nežno u vrat pun onih glupih crnih bradavica i punila mu usta kolačima od maka, višanja, brusnica koji su, kako mu je šaputala, najbolji afrodizijak na svetu.

Samo da pišam.

Otišao je u kupatilo i popio dve kanagre. Ako umrem, pomislio je, umreću na bojnim polju kao srpski junak.

Obljubio je kolačarku dva puta zaredom.

Šta si popio dok si bio u kupatilu?

Ništa.
Ali, kaže, mala je znala.

Vijagra tebi nije potrebna.
Stavila mu je kolač sa makom na goli trbuh i tražila da ga pojede ne koristeći udove.

I?

Umro sam.

Kakve to ima veze sa mnom?

Putnik sam, hodočasnik. Bio sam u Jerusalimu i u kapeli u kojoj je prazan Isusov grob. Posle sam dobio sertifikat da mogu da se nazivam Hadži. Nisam to nikad koristio. Uostalom, bio sam uvaženi gost. I Grci su sjajni domaćini. Diskretno su mi ponudili metresu koja me je cele večeri dok je svirao sirtaki i gosti razbijali tanjire gurkala nogom u jaja. Nisam reagovao. Možda tada nisam to bio ja. Možda sam i ja ustao iz groba sopstvene pohote i nisam potonuo ni u jedan svet. Kažu da hadžiluk otklanja ljubavno romantične zanose.

Ali, šta ako se život, tamo, u besmrtnosti, samo pritajio?

Živeo ti meni, kaže moj muzički urednik kad sam mu ovo ispričao.

 

Нема коментара:

Постави коментар