субота, 11. мај 2024.

MILAN TODOROV: HRANJENJE ZECA

 

u mladosti

počeo je da šapuće kada

ga sretnem

tu blizu parka

vraća se sa malom pletenom

korpicom

punom trave

zvane popanac

ili mišjakinja.

Ona je, šapuće, najbolja

jer je najmekša.

Kupili smo prva odela

onda

i lovili prve ribe

i išli na nasip da pecamo

kad je reka poplavila pola grada

beše to pre pedeset godina

i policajac naš sused

polomio nam je pecaljke

i bacio nas u vodu

Ali to nije razlog zbog koga

on danas šapuće.

On to čini kao ritual

i ne zna da odgovori na

pitanje zašto šapuće

šta je to toliko opasno

što želi da mi kaže

pitam ga

dok pored nas prolazi

neka prsata

naizgled nežne građe

i duge plave kose do dupeta.

Ćuti, šapuće mi, dok je gledamo:

vidiš šta se dešava.

Onaj policajac je umro

njegov sin mi je posle

kamenicom razbio glavu

bilo je to pre pet decenija

moja majka me je branila

ja sam bacao kamen na policajca

on sad šapuće za sve nas

i za onu sa plavom kosom do dupeta

I pita me

kako si ti

Nisam najbolje kažem.

On klima glavom i odlazi

da nahrani zeca.





Нема коментара:

Постави коментар