субота, 20. јануар 2024.

MILAN TODOROV: ZIMSKA PLIVAČICA

 

(*A šta ako je život sve ono što nam se nije dogodilo i, vrlo je verovatno, da nam se nikada neće dogoditi ma koliko mi vapili za tim skrivenim tajnama?)

Gledao sam tog dana, kao i obično 24 Kitchen, što smatram opuštajućom i neobaveznom disciplinom kada se pojavio prilog iz Japana. Potencijalni kuvar, koji je pokušavao da nas pridobije za svoju, na poseban način, spremljenu junetinu otišao je na ultra modernu farmu za uzgoj junica. Tamo mu je mladi vlasnik pokazao izuzetno lepu i svetlu štalu u kojoj su krave, čiste presijavajući crne kože, vrlo blagih očiju jele iz dubokih eko drvenih valova najzdraviju travu na svetu.

Sve to činimo, rekao je vlasnik farme, zato da bi krave bile srećne.

Da li su srećne, teško je bilo odrediti iz ritualne fotelje koju gnjavim godinama. Kamerman se usredsredio na žvakanje srećnih krava. U pozadini je curila, po običaju za takve blasfemije, vrhunska klasična muzika.

Oh, šta onda? – pitao je kuvar.

Onda njihovo meso dostiže višu cenu i služi se u najskupljim i najkvalitenijim restoranima, reče ponosno farmer, zeleni mali farmer.

Pitao sam se da li srećne krave znaju šta ih čeka na kraju balade?

Da li će ih klati uz onu muziku? Da bude sve u istom visokom stilu.

Kažu da su nacisti pre nego što su puštali gas u komorama za ubijanje puštali klasičnu muziku nemačkih kompozitora. Uglavnom violinske koncerte.

Meni su violina i smrt nekako ostali povezani od kako je na sahrani mog oca neki siroti violinista zasvirao njegovu omiljenu pesmu „Stade se cveće rosom kititi“. Zatim tu idu još neki stereotipi poput onog „Udaše mene mladu za stara“. Uvek sam mislio da to nije pesma mog starog i da su mu to nametnuli, jer on, poput mene, nije imao nimalo razumevanja za tu vrstu lažnih balada. Bila je to, uveren sam danas, osveta malograđanske okoline zbog činjenice da je moja majka bila mlađa od njega trinaest godina.

Godine su kao planine. Nimalo nije važno koliko su stare.

Juče me je žena koja je kupovala vino pitala da li sam ja onaj koji svako leto pliva na Oficircu.

Bila je mlađa od mene svakako petnaestak godina.

Rekla je da i ona voli da pliva.

Da spasim što se spasiti može, rekoh, da je prošla sezona bila prilično loša. Bila je velika voda, često su padale kiše, reka je bila prljava.

Meni to ne smeta, rekla je.

Da li me se sećate, pitala je. Svaki dan sam na plaži.

Bila mi je poznata. Površno, kao strani jezik. Crna, suviše preplanula, sa jarko crvenim karminom na usnama, žena koja pliva do daleko iza plaže, gotovo bez pokreta, kao stablo palo u reku i najzad izlazi u divlje kupine negde daleko ispod reni bunara za crpljenje vode i posle, video sam je jednom, u staromodnom bikiniju a la Ursula Anders hoda junački sama kroz šumu da bi se vratila na pesak koji nezvanično decenijama uokvirava divlju plažu na Dunavu. Održavala je mladost, na silu, videlo se iz aviona.

Ali, pomislih, možda ni ja nisam mnogo bolji.

Delujete mi poznato, priznao sam.

Imao sam utisak da nije oduševljena odgovorom.

Štaviše, pomislio sam da više nikad neće kupovati vino.

Danas mi je slava. Devojačka. Pa, da se nađe ako neko naiđe.

Srećno, rekao sam.

Ponašala se kao da ne čuje.
Taj običaj žena da ignorišu muškog sagovornika bio mi je naporan i smešan, kao i uvek.

Uveren sam da je to trik zbog koga svi samo gubimo.

Seksualna avanturističnot žena srednjih godina  je u porastu, kako sam čitao, svuda u svetu.

To mi je bilo stalno u glavi.

Zaključao sam vrata iza nje i stajao u polutami osluškujući kako se sporo, kao stablo teško i tromo udaljava. U stvari, ne udaljava, nego je nešto nosi dalje poput vode koja stalno teče.

Vratio sam se u svoju omiljenu fotelju.

Onaj tip, kuvar željan slave po svaku cenu, lomi listove nekog žbuna, po svemu sudeći lovora i ređa ih po cvrčećim tablama rumenog mesa.

Hrana i žene obično idu zajedno.

Ili ne idu, ipak?

 

 

 

 

Отпремање датотеке „“ није успело. Invalid response: RpcError

Нема коментара:

Постави коментар