субота, 15. јун 2024.

MILAN TODOROV: LE KLOK

 





Sve je bilo u najboljem redu

u tom malom bistrou

ispod starog sata

imali su francuska vina

sasvim pristojna

za ne preteranu cenu

i laku kuhinju sa prelivima

od maline na svinjskom obrazu

recimo hladnom

Barmen je bio pričljiv

ali nije se žalio na sunce

jer je svoje zrake ipak

zrakalo na drugu stranu

na oker zidove vojne bolnice

i imao sam utisak

dok sam ispijao hladno vino

da me neko bolestan a nevidljiv

gleda iz tih rešetkastih prozora

mahnuo sam mu rukom na odlasku

krajem oka opazio sam mladu konobaricu

sa belim nogama

i belom kapom na glavici

stajala je na vratima restorančića

i osmehivala se bojažljivo

sa nežnošću na licu

ne meni

nego nekom nepoznatom vojniku

tamo iza bolničkih prozora

i pomislih

sve će biti u redu

ništa ne brini nepoznati mladiću

ništa nemoj da preduzimaš

samo čekaj

bićeš izjednačen

sa svima nama

ne izlečen

ali jednak

Zar to nije blagodat

ne biti u prednosti

ne biti u zaostatku

samo biti

u ovom nejasnom svetu

nanišanjenom ko zna gde.









Нема коментара:

Постави коментар