среда, 12. јун 2024.

MILAN TODOROV: PRIVREMENO ZAUVEK MLADE

Ušao sam u to radnju

sa skupim stvarima

i ogledalima postavljenim sa strane.

Lepa plave i mršave

Devojke su se smeškale prilazeći sa

pitanjem da li mogu da mi pomognu.

Bilo je to pitanje bez

dvosmislenosti

a ja nisam bio raspoložen

za jeftine konekcije.

Zar tako prolazi mladost devojaka

mislio sam.

Ogledala su takođe bila napadna.

Imala su uveličavajuća stakla.

Nisam smeo da se pogledam u njima.

Vučem taj strah kao pas

žilet lanac.

Bio sam jednom  davno u crkvi

Svetog groba u Jerusalimu

U jednoj od sala

kojom je upravo prolazila neka povorka

crnorizaca

zid je bio sav u ogledalu

a ogledalo je bilo staro sedam stotina godina

sa svim pukotinama .

U njemu se mogu ogledati

samo mrtvi

reče mi vodič.

Bio je mlad čovek.

Ja sam takođe bio mlad

za ogledala

i sada me stižu

pomislih

ali one lepe mlade devojke

koje uspravno i smelo

hodaju pored ogledala

osam ili dvanaest sati

svakog dana.

Šta je sa njima?

Koliko će još moći da vole

Bez mog straha?

Koliko dugo će još biti

zauvek mlade?


Нема коментара:

Постави коментар