недеља, 27. март 2022.

MILAN TODOROV: ODJECI

 





 

Ako postoji samo ono što iskusimo onda ne vredi pričati o stvarima koje želimo.

Takođe, ne mogu da pišem o sutrašnjem danu.

S tim u vezi divim se osobama koje su usredsređene na svoje telo. Telo je motor svih očekivanja.

Nimalo me to ne čudi. Osoba koja vlada svojim telom u smislu održavanja snage, izgleda pa i dopadljivosti – zaslužuje poštovanje. Jer, to je izabrani put. Taj put je, svakako, uzbUdljiv. Tela, po pravilu, privlače druga tela.

Podstanar posle Trubača skuplja slike lepih ženskih tela.

Deluje mi kao vrlo fin momak. Preterano usamljen. Sve te devojke i žene, uglavnom lascivnog izgleda, koje on lovi u svojim kontaktima na društvenim vezama su jednako načete nekom novom, za sada još nejasnom vrstom bestidnosti koja te na pitanje šta bi ti sa mnom i ja sa tobom, tera da slegneš ramenima.

Naši svetovi su već izgrađeni. To što nismo preterano srećni u njima nije nikakvo opravdanje da pojedemo sreću onog drugog samo zato što smo ophrvani golom fizičkom željom.

Potrebno je nešto da nas zaustavi.

Ja sam Pesnik.

Ja sam zaustavljeni Eros svih mrtvih. I tebe i mene.

I mi dolazimo kao objava nekog proročanstva u koje ne verujemo. Jer proročanstva su poput semafora. Trepću i menjaju se.

Šta će pričati deca o nama?

Sve je misterija.

Možda upravo sada potkopavamo njihovu dobronamernost.

Mada, uvek sam se pitao  ko čuva naše anđele čuvare.

Od onog što sam niko neće napraviti mumiju koja je trajna. Namerno ne kažem večna. Uostalom, bio sam u Luvru. Toliko sarkofaga u svetu koji nimalo ne razume njihovo poreklo.

Ni ja tu ništa nisam razumeo. Da li su stari Egipćani mumificirali svoje vladare da bi osporili život posle uskrsnuća o kome govori hrišćanska vera kojoj pripadam?

Mislim da se i u tom pogledu bogati tuku na račun siromašnih.

Interesanto mi je da su manje bogati Egipćani zaveštali da im posle smrti balsamuju ne celo telo, nego samo pojedini njegov deo.

Tako da postoje balsamovani i savršeno sačuvani prsti, šake, pa čak i cele ruke mrtvih velikodostojnika.

Pesniku je dovoljna silueta na kamenu pored mora. Dugačke, još mlade noge, trup gibak i grudi nejasne veličine ali sa razdelom između kao znakom dugog nepripadanja drugom muškarcu.

Budalo, kaže mu lektorkinja i poklanja mu kutijicu sa prahom krila leptira.

On celu bogovetnu zimu pokušava da ih oživim duvajući u taj prah sa njihovih jednogodišnjih kriula.

Naravno da od toga nema ništa. Međutim, sadržaj kutijice se volšebno smanjuje.

Kako, pitaju ga kolege u radiju. Ili mu se pričinjava da ga pitaju.

Šta ja znam, kaže. Možda samo žalim za onim što sam bio ja.

Zatim odlazi na spavanje. Spava u sobi sa ogromnim ogledalom u kome se smenjuju sve žene koje je imao ili mogao da ima.

Kad se ujutro, težak, probudi - ne seća se šta je prethodne večeri video u ogledalu.

To je strašno. Ali ne može ništa protiv osećanja koje trule. Jedino da razdvoji, kao onaj pametni srpski geak, devojku za ljubav od devojke za ženidbu.

I?

Možeš da čuješ kako u mrkloj noći neki auto dolazi i odlazi.

 

 

 

 


Нема коментара:

Постави коментар