понедељак, 28. март 2022.

MILAN TODOROV: POMERANJE

 (Posvećeno Virdžini koju sam upoznao jednog leta kraj izvora ispod Durmitora)


Uvek sam mrzeo pomeranja kazaljki i to petljanje sa vremenom na koje apsolutno nermamo nikakav uticaj.
Kinezi i njihove bateruje za satove koje traju najviše dva meseca.
Ruski sat koji sam dobio od teče Imrea iz Mađarske. Sat koji još kuca u nekom koferu ispod kreveta. Ružan, ali tačan kao smrt.
Kad bolje razmislim, nikad nisam pogledavao na sat kad sam bio opušten, miran i, možda, srećan.
Vreme je, ako me neko pita, dodatna obaveza životu. Dijareja na Rahmanijevom koncertu u pola devet.
Ipak, da bi opstao, potrebno je da glumiš poput tolikih drugih, da imaš brdo obaveza.
U stvari, imaš samo obavezu da popiješ flašu vina, pogledaš na društvenoj mreži žene kojesu strašno angažovanaedanju da bi lakše prepričale noć.
Ali, ti si kreten. Kao i svi muškarci. Ali, možda je to ono što tebi i njoj u ovim godinama baš treba.
Pravilna ishrana daje im telo mlađe od onog iz lične karte.
Zatim rekreacija. San. Hm. San je postao san od nekog vremena.
Plašiš se da odeš u krevet. Sklopiš trepavice, ne oči pobogu, ali vidiš da nešto nedostaje.
Da li bi vredelo da razgovaš sa njom.
Ali, pre svega, razjasni ko je ona.
Dobro, ona je u svemu tome potpuno čista. Ti si je zavodio ili pokušavao da je zavodiš. Ona se u početku izmicala. Bio si uporan. Činilo ti se da je sve to uzaludno. Nemoj ništa da očekuješ i neće ti biti žao ni zbog čega.
Sedite uz reku. Par piva. Ne smem više zbog policije i vožnje.
Ovo je najgore vreme. Nisu strašni ti prelazi iz toplih dana u hladnije, nego upravo ova nevidljiva noćna zahlađenja.
Ona izazivaju halucinacije.
Ja se pretvaram u nekog ko nosi tvoj donji veš. Istine radi, ja sam taj koji ga pere i sunča a zatim te navodi da ga obučeš.
Ti to odbacuješ. Mršava mlada žena se pita da li bi, u tvojoj situaciji, to učinila.
Na tvrđavi je roj muškaraca i žena koji nimalo ne brinu o takvim stvarima.
Moj mali pitomi podstanar ni danas nije bio na svom radnom mestu u javnom toaletu na vrhu tvrđave. Iznenadiću se kad saznam čime se bavi. Možda?
Telo mršave žene sa duguljastim grudima dopušta snu da te savlada.
Rano, oko četiri sati izjutra, odjednom je u tvom zagrljaju poznato telo.

Нема коментара:

Постави коментар