среда, 28. децембар 2022.

MILAN TODOROV: ĐAVOLSKE IDE

 

 


Ogledam vina u podrumu pred Božić ili tačnije pred dva Božića koji slave isti ljudi, vernici istog boga.
Bio je pun mesec nedavno. To je ono što neobjašnjivo utiče na sva živa bića, a vino je živo. Primećujem da se nivo u prohromskom buretu izdigao čak za tri do četiri santimetra a niko ništa nije dodavao u bure.

Mesec, opasni šaljivdžija nam tek nagoveštava šta sledi. Karnevali, mesopusti, orgije, ko će koga, tako je lepo biti pijan od ludila, mogla sam ali sad tek hoću, hej to je moja suknja, zašto ne nosiš gaćice ispod helanki, zato što će proleće brže doći, misliš, mislim, proleće je muški afrodizijak, mislim da je požuda glupa, izgubio sam toliko nežnih žena zbog pohlepe, otrovale su me nesanicom, pojele džigericu, vratile mali poklon u obliku minijaturne školjke misleći da će ih on začarati i da nikada neće moći da uteknu iz muškog zagrljaja…i slične trice koje čujem, koje čuju, koje govorim, koje izgovaraju ljudi... Đavolske ide.

Inače, loše spavam kad je pun Mesec. Umesto da me približi Svemiru za koji verujem da je otac boga našeg i sveukupnog sveta, on nas udaljava od svake istine.

Pijem mutno vino, sam, što nije dobro i mislim o tome kako mi nedostaju ljudi.

Gde ste, ljudi?

Novije generacije su oslobođene lica.

Moj prijatelj ima vezu sa devojkom mlađom od njega 23 godine. Dakle, nisam neki matematičar, ali to je 58 i 35.

Kako to ona doživljava.

Pokazuje mi njenu poruku:

Dao si mi živost koju nisam imala godinama.

Eto šta su godine, misliš.

Moj prijatelj je gospodin, malo čudnog shvatanja morala. Žena mu je rekla da tuguje zbog smrti roditelja i da ne želi nikad više seks, ne samo sa njim, nego sa bilo kim. To bi, rekla je, bilo svetogrđe. Ne mogu da patim i da se jebem. Ubi me.

Umesto da je ubije, našao je klinku. Dobro, ne baš klinku.

I sad to: Samo si mi vratio živost u život.

Sledi selfi.

Beskrajni film o muškom i ženskom koji se u jednom vremenu strasno dopunjuju a onda…

Jednom sam spavao u čekaonici na železničkoj stanici. Mimo očekivanja nije bilo policije  onda zvane milicije. Čekao sam nešto. Trebalo je da u tom gradu nađem svoju donedavnu devojku, ali ona se nije pojavljivala. Bio sam student, ferijalac, onaj koji se služio svim mogućim socijalističkim trikovima da u ime mladosti prođe jeftinije.

Kur moj.

Niko se toga nije držao.

Moja riba me je ostavila dva dana u tom starom, trulom gradu da se snalazim kako znam i umem.

Čekaj, mislio sam. Vratiću ti kad se vratiš u Novi Sad.

Bila je od onih nepopravljivo oholih koje se nikad ne vraćaju.

Kako ih i sada žalim. Ne mrzim ih. Žalim samo zbog vozova koji su prolazili i prolazili celu celcatu noć.

Ali, sve što kažem danas  može već sutra da bude pogrešno.

 

 

Нема коментара:

Постави коментар