уторак, 26. јул 2022.

MILAN TODOROV: BIKINI ZA SVADBE I SAHRANE

 



 

 

Hromi stariji fotograf, u pratnji mlađe žene, likom i pojavom službenice polako hoda plažom. Zastaje kod devojaka i žena i pita ih da li dozvoljavaju da ih fotografiše.

Na moje iskreno zaprepašćenje one rado prihvataju ponudu nepoznatog čoveka sa fotografskim aparatom. Ne pitaju u koje svrhe će slike biti upotrebljene.

Žena iza njega nešto zapisuje u belu svesku koju drži na grudima.

Vreme je sparno. Leto, koje je buknulo još u maju ne prestaje  sa rekordnim toplotnim talasima.

Pred devojkom izrazito belog tena u bikiniju boje kože, stari reporter zastaje. Ona leži pri obali u plitkoj mutnoj vodi reke.

Talasi izazvani teškim prolaskom bagera sa peskom besmisleno lupkaju o obalu.

Fotograf podiže kameru. Devojka se zateže, menja poze. Njeno belo oblo telo liči na kulu od slonovače. Nisam siguran da u ovom vremenu telo bilo koje lepe devojke ili žene ima posebnost. Teško je to roditi i još teže sačuvati.

Svako je danas istovremeno u svom svetu i u svetu opšte lepote koju diktiraju internet portali.

Devojka je, očigledno, uverena u svoju lepotu.

Sklanjam pogled. Ne volim voajere. Ni pedere. Samo žene. Danas mi je na fejsbuku neki nepoznati lik poslao pozdrav. Odgovorio sam onim žutim palcem. Nisam znao da li ga odnekud znam. Toliko je ljudi projezdilo mojim životom. Odmah zatim on me pita da li želim da budemo prijatelji u diskreciji.

Beži, bre, u kurac.

Blokirao sam ga.

On šalje novu poruku: „Šteta, pozdrav“.

Osećao sam se kao žena koju maltretira muškarac.

Neću više.

Blokirao sam ga na svim mrežama.

Čega se bojim?

Čega se bojite?

Sve mi je postalo jasnije.

Nove vrednosti starog života? Ne bih sekao vene zbog njih.

Fotograf je ukrućeno stajao iznad devojke i snimao je. Nekoliko snimaka iz gornjeg a zatim iz čučećeg položaja.

Šta je video?

Njegov izraz lica, ovako iz daljine, bio je bez emocija.

On nešto govori asistentkinji.

Ko zna šta.

Zatim se približavaju ženi, ne preterano staroj ali naizgled pohabanoj. Pogurena je, ogroman trbuh visi joj preko crnih, karminski crvenih gaća, dok joj ogromne padajuće sise slične vimenima jedva drži grudnjak u boji pogrebnih zastava.

Boju njenog kostima, ne znajući zašto, povezujem sa očevom smrću. Bilo je slično leto. Otišao sam na groblje da biram mesto za njegov grob. Grobar je bio pijan ili opijen suncem. Išao je za mnom. Tumarali smo, tada još ne ovoliko naseljenim grobljem.

Nisam mogao da  odaberem mesto večnog počinka za svog oca. Najzad, mislio sam i o sebi. I mene će tu, pogrešno sam verovao, sahraniti. To je kao sila porodične teže. Ne možeš da pobegneš od nje.

Grobar je počeo da gubi strpljenje. U jednom trenutku mi je rekao da peče ribu i da će mu ručak izgoreti.

U redu, rekao sam i nasumce pokazao prstom. Bilo je to dobro mesto za smrt. Pokazalo se. Posle smo tu sahranili i majku.

U svakom slučaju, hromi daba je prišao ženi u bikiniju za svadbe i sahrane.

Sada sam znao zašto.

Takvi amarkodovi se ne propuštaju.

Stvar je bila neverovatna. Žena je pred fotografom dobila osećaj važnosti. Isprsila se, nabacila skoro prezriv osmeh. Šta je bilo u njemu niko nikada neće saznati.

Uostalom, pakovao sam svoje stvari. Stolicu na rasklapanje, ranac, kesu sa otpacima, patike za vodu.

Devojka sa belom kožom me je napadno gledala.

Možda bi kod kurvica za lovu mogao da prođeš, rekla je moja najvernija prijateljica.

Misliš?

Mislim.

Fotograf je odšepao ne pogledavši nas.

Dunav je umirao.

Nassa je najavila magnetnu oluju.

To znači da nevažne stvari, poput površnih tela postaju važne. Sve se menja. Uzroci su nevažni. Algoritam je sudbina u koju ne verujem.
Kad ćeš me voleti?

 

 

Нема коментара:

Постави коментар