четвртак, 14. јул 2022.

MILAN TODOROV: NEDOKAZANE KRIVICE

 


Često se osećam kao krivac. Svoju krivicu ne znam,

U Kuranu stoji zapisano, a Meša je to lepo razotkrio da je svaki čovek čim se rodi, na gubitku.

Ako smem, dodao bih da je svaki čovek čim se rodi za nešto kriv.

Prostori krivice su alhemijski.

Zajedničko dvorište. Živeo sam tamo. Komšija je nosio u džepu pištolj i dok mi je skidao crep sa šupe pretio je da će me njime ubiti. Ja sam pozvao policiju. Oni nisu dolazili. On je skidao crep po crep. Radio je lagano svoj posao. Za to vreme ja sam ga gađao kamenicama. Ponekad bih ga pogodio. Kad je došla milicija i zatražila da položi oružje, on je izvadio drvenu repliku zastavinog pištolja.

Bio je torbar, vašardžija koji je prodavao češljeve i ogledalca po Lici dok nije otišao u Nemačku i postao zidar.

Umro je koju godinu posle onih pretnji upućenih meni.

Obradovao sam se njegovoj smrti.

Ne mogu da lažem.

Mada, i to je ono najdraže u zakonodavstvu, okrivljeni može da laže do mile volje, jer se smatra da brani život.

Ostali, tužitelj, svedoci, advokati… ne smeju da lažu.

Moj hobi je proučavanje sudskih spisa.

Mislim da sam sada, posle toliko godina, prilično dobar u tim stvarima.

Ipak sebe ne bih umeo da branim. Morao bih da sve pošteno prepričam. I onda bi se tu postavilo pitanje nevinosti. Ko je nevin?

Sve one vesele doskočice tipa Pazi tako da ostanem nevina, sada ne vrede mnogo.

Vreme nevinosti smo odavno podelili na ravne časti.

I evo nas na sredokraći. Još nismo poludeli. Noge ne mogu da stoje mirno. Osećaju da dolaze nove mile curice kojima ne možemo ništa.

I ti…iz katoličkog internata, sa malo sasvim malo lepo skrivenih opscenosti, da li misliš na nadolazeće jeseni?

Kad pomislim na to imam utisak da mi se creva upetljavaju.

Uistinu, ne znam kako je to. Znao sam jednnog mršavog, visokog mladića kome se to stalno dešavalo. Imao je sestru na koju sam se palio. Sećam se, bila neka igranka u školi i ja je posle nekoliko obostranih stiskavaca lagano vučem napolje, na svež vazduh. Utom upada njen otac i viče:
Kurvo, majka ti kod kuće umire a ti se ovde veseliš.

Njen brat je te noći prebačen u bolnicu na ko zna koju operaciju.

Devojku više nikada nisam video.

To sa neviđenjem žena ili devojaka je nevorovatna stvar. Niko me ne sprečava da ih volim i dalje, ali one odlaze u ono što zovem vanvremenost ljubavi.

Budimo u duhovnoj vezi. Laku noć.

Slažem se, laku noć.

 

 

 

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар