петак, 22. јул 2022.

MILAN TODOROV: KATRAN

 



 Moramo verovati u čuda, u iznenadne susrete, u promenljivost ljudi, vremena, klime.

Čudo nismo nikada dotakli. Uvek je bilo skoro. I tu i tamo. Uglavnom kao život ljudi na uličnim posterima. Liči na nas, a to nismo mi. To je milovanje drške kišobrana u nestabilnim vremenima. Revolucije, bune, demonstracije, sjaši Kurto, sjaši!

Svaki razlog je dobar za čudo neviđeno.

Jedna moja daleka tetka je bila čudo. Vegetarijanac između dva svetska rata. Molila se. Nije htela da jede ništa što ima oči. Bilo je toliko mesa za klanje tada. Nije htela da učestvuje. Svi su mislili kako je to plemenito i naročito zdravo. Iz Mađarske je otišla u manastir, neki, ne znam koji, na Kosmetu i tamo umrla od raka.

Smrt kao i čudo nema poreklo. Dolazi niotkuda.

Ipak verujem da sam više puta bio blizu čuda. Mislim , dobrog čuda.
Demone, kao proizvod novog doba, ne računam.
O demonima ne znam mnogo. Uglavnom se to znanje ili neznanje sastoji od stava da su u pitanju zle sile koje opsedaju čoveka ili njegovu kuću.

O dobrim silama koje su tu, uz kuću, o tome bih voleo da razmišljam pred san.

O dobrim vilama u zelenom, prirodom satkanom satenu.

O nejasnoćama njihove pojave.

Uske duge figure prisnosti bez ranije potvrde.

Trebalo bi osveštati sve kuće.

Posaditi milion stabala drveća u kojima će se gnezditi ptice koje jesu simbol slobode i ljupkosti i sreće na tren.

Iznenadni susreti su čuda bez objašnjenja.

Čuda pri kojima se ništa ne govori.

Suvo voće.

Ta žena se pojavila iznenada,

Dugih nogu.

Izgledala je premršavo. Ipak, videlo se, imala je duge, vretenaste noge, mali trbuh, i dug vrat.

Bio sam vrlo umoran.

Od čega?

Od svega.

Bila mi je potrebna pauza.

Tonuo sam u katran kojim besomučno asfaltiraju ulice.

 

 

Нема коментара:

Постави коментар