четвртак, 6. октобар 2022.

MILAN TODOROV: HLADNI (2)

 

 

 



 

Moderni zapadni svet plivanje van zatvorenih, toplih bazena, sa spasiocima na dohvat – naziva divljim plivanjem.

To se odnosi na plivanje u hladnim vodama.  Plivanje čak i zimi ili pred zimu. Temperatura vode iznosi od 15 do 20 stepeni.

Istok, taj tradicionalni i zbog toga nervirajući istok koji robuje starom, najčešće prevaziđenom, kupa se u ledenim rekama.

Nisam fanatik.

Ne mogu da kažem da volim hladnoću. Zima je prazan krevet. Krevet sa samca, a čovek nije stvoren da živi sam. Možda danju, ali noću, kada je sve neizvesno dok polažeš glavu na jastuk (nadam se ispunjen guščijim perjem ili osušenim cvetovima plave lavande) stvari čine da se osećaš iznevereno.

Nismo se tako dogovorili, zar ne?

(*nastavak sutra)

 

Znam da svi mi robujemo lažnim uverenjima o sigurnosti.

Šta je sigurno u ovom svetu sazdanom na rečima?

Kola Hitne pomoći sa plavim rotacionim svetlima i sirenom koja me sateruju ukraj ionako zagušenog puta pored rečnog šetališta?

Odlučujem da predahnem. Parkiram automobil ispred Filozofskog fakulteta, koji sam studirao kao mlad. To je, takođe, bio doživljaj reči. Sad, vidim imaju lep mali kafe u predvorju, kutak sa tonet stolicama za umetničke duše. Mi smo bežali u Gurman u Njegoševoj u centru grada. Uvek su nam potrebna bekstva u drugačije.

Ali, tada je to za mene bila razonoda.

Da gledaš kroz prozor u jednu osobu, recimo.

Osobu u moru isto tako privlačnih osoba.

Ta kafanica u okviru Filozofskog, novog, to su ti mali znaci podebljavanja izbledelih crta radosti.

Odjednom sam orniji, skoro čio, ali ipak ne.

Kupujem sladoled u kornetu.

Nisam ga još ni licnuo kad me na prvom semaforu mlada Romkinja sa detetom u naručju moli za koji dinar.

Nemam, kažem, imam samo karticu. Ali, evo ti sladoled.

Pružam joj kroz otvoreni prozor  fišek.

Neću, kaže. Hladno mi je.

 

(*nastaviće se)

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар