понедељак, 31. октобар 2022.

MILAN TODOROV: MAČOR HENRIJA KINANSKOG


 Kasnoletnji pokušaji da ukradem crnog  mačora sa zelenim očima nisu uspeli.

Mačor bi se uvek vraćao na dunavsku čardu, tako da smo se tamo gledali kao krivci. On što me ne voli ili što voli svoju slobodu uprkos očekivanoj hladnoći i gladi i ja što sam poželeo nešto tuđe.

Pripadanje je najveća stvar koju možda nikad neću naučiti.

Sporedne uloge, neuspele emocionalne himne i klasično romantične stvari.

Da sve bude zamršenije, to se dešava u jesen, kada se i inače stvari raspadaju.

Veliki ara papagaji na glavom gradskom šetalištu ne govore, što je vrlo mudro. Stalno se češu i samo mrmljaju nešto nerazgovetno. Liče na neke žene na društvenim mrežama, koje se slikaju i koje na svaku vrstu korespodencije imaju  neutralan gvozdeni odgovor.

Promenili su letnje računanje vremena na zimsko a da nas nisu pitali. Dobili smo, kažu, čas više u životu ukoliko umremo pre nego što nam uzmu taj čas pred početak leta.

To je toliko glupo da ne vredi pominjanja.

Što bismo se osećali kao da smo nešto ukrali?

Zar redovna sledovanja kolebljivosti i znojenja  i pipanja u mraku i blatu kao senzualne životinje - nisu sasvim dovoljna?

„Morao bi da otkačiš tu malu Serž. Uništava ti razum.“

„Ona oštri moje olovke.“

Dobri stari Bukovski i ta ideja sa tobožnjim olovkama mi je popravila trenutke pre spavanja. Možda sam se do sada previše vezivao za neku misao, gledao je nezahvaćen neophodnom sumnjom, pomislih.

„Suviše je mlada za tebe, Serž.“

„Napunila je trideset.“

„A ti šezdeset. Trideset razlike.“

„Trideset je suviše?“

„Naravno.“

„A dvadeset?“ upitao je Serž…

Generacijske razlike, devojka vaših snova (muškarci koji uvek žele više čim osete slabo zračenje suprotnog pola), izmicanje čvrstog tla ispod olovnih nogu…i onda ta mačka, dobro u mom slučaju taj mačor koga u Kini smatraju čuvarem od zlih duhova… Ne.

Ništa od toga, gospodine Kinanski.

Neko toplo varivo, recimo od brokolija sa malo meko kuvane šargarepe uz hladetinu iz friza je sasvim dovoljno za  večeri u kojoj telesne tajne žena i muškaraca same dolaze i odlaze.
Dosta je bilo strogih, matematičkih ženskih zagonetki.

Sada je samo važno da se prokrijumčarimo kroz poslednje vreme, lažno ušuškani u nagomilavanje solidarnosti znajući da će nas izdati sopstvena sumnjiva egzistencija pre prvih petlova.

„Jebaću te“, rekao joj je g. Kinanski ili kako se već nazivao pseudonimima taj, za ovu priliku pozajmljeni, Bukovski.

Bilo je to nešto najtanje između njega i nje koju nije dotakao u realnom svetu.

Počeo je da veruje kako mu ne preostaje veliki izbor u suženom životu i zamišljao je to kao malo okrnjen osmeh.

Ona nije, po običaju, odgovorila. Ne verujemo, g Kinanski da je nepouzdana. Naprotiv, ali postoji tu vrlo verovatno tipična ženska ironija, zar ne?

Želiš moje telo. Samo moje telo?

Zar je to početak?

Između muškaraca i žena postoji čudna mešavina jezika.

I tako…

Nastavila su jednolična proticanja dana i noći.

Da li između nas postoji još nešto, pitao sam crnog mačora sa zelenim očima.

Trepnuo je, ugrizao me za nadlanicu i nestao u opadajućem tršćaku uz reku.

Pred zoru, iscrpljen, (vina su sve jača ako ste primetili g. Kinanski, poneka idu i do 14,5 procenata alkohola) odvrnem radio.

Ponekad sam se u mraku još pitao nije li moj mačor (Samo bez lascivnosti, g. Kinanski, molim Vas) srećniji od mene.

 

Нема коментара:

Постави коментар