четвртак, 20. октобар 2022.

MILAN TODOROV: SASVIM LIČNO


 

 

 


Nastavih da snimam ulične muzičare. Prilazio bih im u širokom luku i pošto bih spustio u kutiju ili šešir ispred njih pedeseticu, pitao bih da li smem da ih fotografišem. Jedan sa zlatnim zubom (otkad to ne videh u javi) tražio je za to dodatni novac.

Koliko?

Deset dinara.

Samo?

Brate, šalim se.

Niko nije pitao zašto ih snimam. Nisam ni ja. U stvari, dopadalo mi se to što ih radost, neka neobjašnjiva, samo stvaranju, valjda, data – nije napuštala.

Bili su ubeđeni da su buduće zvezde. Mene je za to boleo đoka. Video sam toliko zvezda i sve su postale padalice, na kraju, na kraju ovog prevarnog sveta.

Ipak, momci su zauzeli svoje parče asfalta, zakucali ekser u njega, zastavu nepobedivosti i usredsredili se na tajanstvenost praznih ramova za dolazeće uspehe.

Prosto se u jesenjem vazduhu oseća kako miluju svoju čežnju. Instrumenti su tu samo kao vežba za letenje pre nego što shvate da ništa ne postoji i da je jedina šansa da budu pristojni u nestajanju.

Uostalom, sve se, kao i uvek, dešava u višim zonama čovekove svesti. Grm iz Svetog pisma? Grm koji ipak gori…

I ja, čini se, patim od toga.
Za sada je to skoro nevidljivo.

Kao luk ili mrkva koja raste ispod snega.

Materijalistički svet je, uostalom, na aparatima za disanje.

Koliko puta sam počinjao od nule.
Biću skroman. Kao laka periferijska  (zašto periferijska a ne gradska devojka?) kojoj je svaki muškarac broj dva.

Danas sam kurirskom službom slao paket prijatelju u Banat. Odneo sam ga pred njihovu poslovnicu, ali se ispostavilo da je otvaraju tek za pola sata. Da se vratim kući, ne vredi. Odlučio sam da čekam. Iza mene je, takođe prerano stigla i ta, ah mene grešnog, periferijska djevuška u uskim farmericama i neverovatno oštrim štiklama. Pušila je cigaretu za cigaretom, onim nervoznim pokretom očajničke nade u snagu dobrih nogu nauštrb prilično gubitničke, plačljive njuške.

Njen oblik postojanja, tačnije pokušaj da se preskoči sopstvena visina, lošim manirima, nasleđenim možda, pokazujući svu bedu jeftinog gradskog konformizma oličenog u malim prodavačicama.

Zbogom, stara devojčice…

Mislio sam na svirače. Snimao sam ih svake večeri. Bile su to, uglavnom beznačajne i neupotrebljive fotke.

Sve dok jednog dana nisam poželeo da budem – oni. Oni sa druge strane.

Stigla me je karma a ja nemam snage da poverujem u svet, u njegovo ptičje mleko, u njegovu slavu tako prolaznu kao ženska lepota.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар