понедељак, 2. октобар 2023.

MILAN TODOROV: KRUG


 


 

Mršavi crni čovek

Na glavnoj gradskoj ulici

Sa mikrofonom i ozvučenjem

Poziva da se preobratimo

Nastupili su poslednji dani

Šetam Molinarijevim parkom

Vredni pop svake godine

Uzima metar po metar zelenila

Niče srednjevekovno zdanje

Vernika je sve više

I ja sam vernik

Svako veče pre spavanja

Molim pred slikom svog oca

Oca deteta

Ali dan za danom ide

I osećam da je bog

Hirovito prijateljstvo

Rvanje sa verovanjem u sebe

U biblioteci

U kuglani

U getu

U srušenoj zgradi pored biblioteke

Doma

U kojoj su se igrale

Vatrogasne zabave

Sa dostupnim devojkama

Čija je stvarnost stigla prerano

Tako da sada ne ostaje baš puno

Prostora za još jednu igru

Samo srednji vek

Klanjanje idolima

I taj park kroz koji idem

Pod prigušenim svetlima

Kao mali čovek

Koji se ne razume

U sadašnje vreme

I ne zna da se brani 

Od njegovih strahova

Osim usamljenošću.

A to je leteći bespomoćan osećaj

O kome anđeli znaju više

Ali najzad je potpuno jasno

Da sve što sam želeo da mi se desi

Dok sam bio mlad i drčan

Ima jako malo veze sa ovim

Što sam postao

Pa ne vidim

Pa ne govorim

Ovog puta

Ni sledećeg

Jer vernici dolaze u hrpama

Čekam na semaforu da pređu

Do rastuće crkve

Zabrađene žene

Pokorni muževi

Čekam zeleno

I idem ka centru

Ka onom čoveku kome se ukazao bog.



 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар