уторак, 3. октобар 2023.

MILAN TODOROV: STRANCI U GRADU

 

Ti stranci u gradu

Uglavnom vrlo stari

Sa norveškim štapovima

I starim Nikon aparatima

Oko vrata

Koji stalno škljocaju njima

Merkamo se u prolazu

Kao da možemo jedni drugima

Da ponudimo nešto osim

Dragocenog krša

Od svojih bivših života

Bivših dragana

Skloni da ih sve zaboravimo

A to bi bilo sasvim nepravedno

Jer su upravo one

Najčešće igrale uloge

Koju smo mi od njih

Tražili da igraju

I onda smo ih proučavali

Nalazili mane

Ili bi one nas odbacivale

Sve se dešavalo u raju mladosti

Iz koga Bog izbaci Adama i Evu

I sada se gledamo tupim sivim očima.

Prilazim klupi u centru grada

Lokalni majmuni su ostavili dve flaše

Nekog bućkuriša

Dopola ispijene palstikanerke

Od pola litre malo oksidisale

Sa gađenjem ih uzimam

Sa dva prsta i odnosim do obližnje

Kante za smeće

Krajem oka vidim staricu

Kako me tajno fotografiše

Čemu, draga, 


ako se stvari nikada ne mogu

Vratiti da budu

Onakve kakve su bile

I kakve ste bile

I kakvi smo bili

Ne želim da vređam ženu

I da je pitam otkud joj pravo

Da me snima

Možda je to u redu

Ali meni nije

Neću da služim ni za kakav

Dobar primer

Samo da bi neko bio zadovoljan

Sa mnom

Nezadovoljnim

To je, mislim a ne kažem,

Stara damo

Kao kad bih ja vama slikao sise

I postavio natpis

Još se mrdaju

Tu i tamo.

 

 

Нема коментара:

Постави коментар