субота, 10. фебруар 2024.

MILAN TODOROV: SMOKVA

 

 

 Ne znam zašto sam odlučio

Da posečem tu smokvu

Pred kućom

U stvari da je skrešem

Na neku predvidljivu meru

Kad je rađala

I davala preko mere

Za razliku od Isusove smokve 

Koja ne daje ploda

Čitao sam tu biblijsku priču

Onda kad sam bio

Očajan i tražio 

Ali nikad nisam shvatio

Ko je vinogradar

A ko je Bog

U toj alegoriji

Bio sam vinogradar

Možda sam pomalo i sada

Možda je smokva

Još neoglodana od mraza

Bilo šta

Što bi trebalo da preokrene

Moj život i moju

Sliku sveta

Ali to ne čini

Niko to ne čini

Francuzi vode ljubav

Za dvadeset pet odsto

Manje nego ranijih godina

Smokva i žene

Sve je neraskidivo

Ispreturano

Dok je režem

Tu smokvu pred tom kućom

Vrlo rigidno

Jedino što znam jeste

Da biti privržen

Tome što postoji

Istim stvarima

Istim događajima

Istim iskustvima je

Samo laki dodir

Nestajanja poput onog

Lasta skok u vodu

Lastin rep u letu ili

Nemoj da me dodirneš

Vikaću

U sebi.

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар