среда, 17. јул 2024.

MILAN TODOROV: MOJA RIBA

 






Opet sedim u kafani uz reku.

Za kratko su umuknula sidra

ruskih tankera punih nafte.

Ponekad čak pirne i vetrić.

Pijem svoje uobičajeno belo

srednje ohlađeno

uz dva mrko žuta lista

zabranjene pečene kečige.

To je moja riba.

Riba dna.

Šankeri imaju malo posla.

Dolazi tetovirani ćelavi bilder

sa mršavom plavušom

koja na nozi

pri stopalu

nosi lančić sa krstom.

Laka je čini se

kao osvojena teritorija.

Komarci uskoro jurišaju.

Jedan me je upravo ubo

u mišicu.

Pojavio se lak osip.
Znam da će brzo proći

i da se kad se vratim kući

ništa neće viddeti

ništa me neće peći.

Takvi su ti novi sitni.

Ruka mi je oznojena.

Ližen nadlanicu.

Želim da pokupim sve

što je iz mene izašlo danas

nepovratno.

Krv, znoj , limfa…

ali uzalud -

so nema ukus.

Plava riba povremeno trzne glavom

prema okolnim stolovima.

Boji se tetoviranog mužjaka.

Trebalo bi ipak da takvi tipovi

puste žene s lanca

bar za kratko

koliko da budu odvojene

od trivijalnosti sveta

od njegovog fonda sirove

kože i

od nabreklog mesa za koje niko ne zna

čemu služi

u izlogu ove

svetske kasapnice.

Нема коментара:

Постави коментар