уторак, 9. јул 2024.

MILAN TODOROV: SEDAM SUNACA


Devojka koja izgovara obaveštenja u šoping molu

posredstvom prejakog zvučnika...

Imala je dugu plavu kosu

velike oči i bele zube.

Govorila je previše brzo

i suviše se primicala mikrofonu.

Bilo je teško razumeti šta hoće.

Nisam ni ja znao šta hoću.

Kao da je prošlo opasno vreme

u kome možeš da uspeš

samo ako u pravom trenutku

kažeš nešto što niko ne očekuje.

I posle moraš da platiš za to.

Sada živimo u bezbrižnom dobu

Preparkirajte se molim vas

Ili ćemo...

Šta?

Plavokosa.

Prišao sam joj

u nameri da kažem

uradi već jednom bilo šta

osim reči

a onda sam shvatio da

se to neće dogoditi.

Ona je simbol

vremena bez predviđanja.

Zatim sam konstatovao da

nema ni sise.

Ne znam zašto.

Ali je sve između nje

i mene tada odjednom

bilo izokrenuto.

Ponovo je progutala mikrofon:

Obaveštava se vlasnica kola

registarske tablice…

Nisam je osuđivao.

Možda je i ona od našeg jata

ljudskih golubijih skeleta

koji bi da tu budemo

a da ne znamo razlog za to

gubljenje smisla

jetr vreme je smisao

i ti si smisao

i ja sam smisao

i ne smeš ništa

i ne smemo ništa

iz mnogo razloga

a svi su uglavnom

pripitomljene zveri uljudnosti

beskorisne

jer samo divlja loza

i divlji korov

ne vene pred lažnim blagodatima

udešene sreće.

Da, danas je sijalo sedam

sunaca.

Uzalud.





Нема коментара:

Постави коментар