недеља, 28. август 2022.

MILAN TODOROV: AVGUST GLUPI, AVGUST PAMETNI (IZ SERIJE PRIČE SA PLAŽE

 



Kolika sam budala?

Čežnja već sada a još ništa nije prošlo.
Čežnja za letom, koje se mrvi u oskudici kao kod Hemingveja u njegovim poslednjim romanima o toreadorima.

Voda raste. Vozovi su sve brži i čujem njihov bespotrebni upozoravajući zvuk. Kao i tolike sirene kola hitne bespomoći.

Ako je miris mora, miris budućnosti, kako neko reče pre mene, onda je miris reke, koji osetih prvi put pre šezdeset godina uvijajući se oko očevog tela u vodi, miris odvajanja.

Brze molitve ispod ikone majke Bogorodice, koje sam uobičavao da upražnjavam, postale su nedoumica.

Šta želim?

Da li je moguće reći: šta zaista želim?

Koliko se zaista razlikuje od jednako iskrene, velike želje?

Želim da pijem vino.

I pijem vino. Noćas.

Vratio sam se, najzad, kući. Ali, u njoj sam samo da prespavam.

Večeras sam na čardi upoznao čoveka mojih godina.

Hramao je između stolova.

Crni mačak sa zelenim očima je bežao od mene.

Čovek je zastao i pogledao me.

Da li se znamo?

Ne. Ne verujem. Imate velik brod, dodao sam. Da li živite i zimi u njemu.

Pas ga je pratio.

Doviknuo je konobaru neku nardžbinu.

Zar toliko, pitao je kelner.

Čovek je ljutito udario štakom kojom se poštapao.

Tu sam do decembra. Još nisam rešio grejanje.

Grejanje…

Za njim je došla ljupka mlada žena i poželela dobro veče.

Šlepovi na reci su čekali. To su gomile teškog metala koje mesecima posmatram.

Ponekad neki bude odguran u kanal.
Većina dugo čeka.
Gvožđe.

Kod tih teških stvari uvek me je užasavala nemogućnost izbora. Ništa ne možeš sam ako si gvožđe na vodi.

Na plaži žene preovlađuju. Uglavnom se takmiče u debljini.

Vesele su i sigurne u sebe.

Plivam peti put dužinom plaže.

Žene gledaju.
Te majurske žene gladne priča…

Kad izlazim iz vode, obavezno rastegnem šorc. 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар