петак, 23. септембар 2022.

MILAN TODORO: MOŽDA POSLE (Iz serije Oficirska plaža)

 

 


Nisam otišao na plažu u 3 sata i 3 minuta kada je na našu poluloptu za igranje stigla jesen. Nisam ništa planirao, po svom lošem običaju. Nisam poneo ležaljku, termos, ćebe, sunčane naočari, gaće za preobuku, kako to čine poklonici kalendara.

Prolazio sam tuda i skrenuo ka poznatom pesku.

Parkirao sam auto iza jedne polomljene straćare koja je sve vreme leta fingirala kao bučan kafić.

Sećam se incidenta u njemu. Seo sam za nekakav plastični stolić i želeo da naručim  dva piva kada sam shvatio da, u žurbi, nisam poneo novčanik.

Oniska devojka periferijskih nogu u tanga gaćicama, što je sve delovalo odurno i pomalo kriminogeno, odmah je dojezdila i pitala me sa izveštačenim osmehom šta želim.

Teško pitanje, rekao sam joj.

Nije shvatila.

Imamo sve hladno, rekla je.

Možda posle.

U redu.

Odvukla se u hlad šanka od euro paleta.

Posle,samo pet ili koji minut više, evo je opet.

Niska, prosto nasmejana, nizašta kriva.

Ostavi me na miru, rekao sam joj nepromišljeno.

Vratila se u euro paletu.

Posle samo par sekundi ispred mene se stvorio neki istetovirani mršavi lik i pitao me zašto maltretiram njegovu konobaricu.

Pogledao sam ga malo pažljivije. Sitna rebra, tanke usne, zift kosa, minđuša od lažnog zlata u uhu i cigareta u ustima. Najviše me je iritirala ta smrtonosna cigareta u njegovim bledim usnama.

Šta hoćeš?

Ja? Ja ništa neću.

Jebi se. Ovo je javno dobro i ti si ga uzurpirao…

Ovo je kafić, brate, ako nisi primetio.

Ustao sam.

Hoćeš da se tučemo, pitao me je gaseći cigaretu o nadlanicu punu opekotina.

Nije važan nastavak.

Kad sam se vratio sa prvojesenjeg peska primetio sam da je neko parkirao sivi metalik tik uz moj auto.

Pored toliko mogućnosti, pomislih.

Pomislio sam na stvari u mom dobrom starom Berlingu, koga nikad ne zaključavam.

Vrata su bila otvorena. Možda sam ih tako i ostavio.

Jesam, sad se sećam.

Hteo sam samo da skoknem do vode, da ostavim trag svog stopala u nečemu što je večno.

Voda.

Njena trajnost je u prolaznosti.

Kako se ponašati kao reka?

U Kanadi su ozakonilu sahranjivanje u čeličnim kovčezima u koje dodaju alge, biljke i bakterija za brzo razlaganje ljudskog tela u humus.

Posle izrasteš na nekom polju kao biljka.

Pričao sam večeras čoveku iz obezbedjenja nekog slovenačkog štanda na Ribljoj pijaci Novom Sadu.

Oduševio se.
Rekao je da odmah pristaje da bude bundeva.

Elem, prilazio sam Berlingu i tik uz njega u sivom Opelu krajem oka uhvatio mladića i devojku u delikatnom položaju.

Jesen je, pomislih. Ima li ičeg lažnijeg od tobožnjih promena godišnjih doba?

 

 

Нема коментара:

Постави коментар