среда, 14. септембар 2022.

MILAN TODOROV: SVET SLABIJIH



 Više nigde ne žurim. Dosta je bilo, premda mi zavet za sada teško ide. Kosio sam travu i brzo, isuviše brzo čistio betonsku stazu od sasečenih vlati.

Dežmekasta komšinica se začudila. Zašto tako brzo, pitala je.

Zato što mene košenje trave nimalo ne zanima.

Uostalom, u svetu je najzad u porastu trend nekošenja trave, gde god je to moguće. Tako se, tvrde, čuva onaj divni mali ekosistem pun crva, glista, bubica, krtica i ko zna čega još bez koga ne bismo bili ovo što jesmo.

Tip me crnim karavanom saseče u raskrsnici u kojoj sam imao prvenstvo prolaza. Neoprezno mu zatrubim. Prestiže me, uključuje četiri migavca i zove me da se tučemo.

Gledam ga. Grudi maljave, na njima krstača kao za dečji grob, bože me prosti, neobrijan i govori kroz nos: Hnj, hnj, hnj…
Ništa, kažem i odlazim.

Svet slabih, pomislim neočekivano zadovoljan.

Svet slabih koji je većina.

Koliko dugo sam umišljao da sam u svetu jakih? Svetu u kome nema spoticanja. Brojevi telefona koji sve rešavaju.

Nastavljam da vozim sa sunčanim naočarima.

Bolje je. Ne vidim tako jasno lica, njihov očaj prekriven arogancijom.

Kuda ide svet? 

Glupo pitanje. To razmišljanje podseća me na neispravan časovnik u našoj kuhinji. Znao je da žuri po pola časa i više dnevno. A ja sa nikad nisam usudio, uprkos nerviranju, da ga skinem sa zida.

Možda mi meri otkucaje srca?

Buduće zanose.

Buduća pročišćavanja duše.

U prodavnici sportske opreme danima merkam kamperski šator. Ima sve: sto, stolice, butan bocu, lampu na gas. Hermetičan je.

Idealan za dolazeću polarnu zimu bez ogreva.

Razapeti ga nasred sobe. Ili još bolje kuhinje. Ne otvarati. Kunjati.

Čekati.

Ne brzati.

Pretplatiti se na laž društvenih mreža.

Živeti kao buba u kutiji.

Slušati: „Nama je lepo, dok je svima gore, mi smo kafanski ljudi i pili smo do zore“.

Sećati se tog refrena sa poslednje ovogodišnje plaže, zabljesnute odblescima slabo upakovanog ženskog mesa.

 

 

 

 

 

 

 

 


Нема коментара:

Постави коментар