уторак, 27. септембар 2022.

MILAN TODOROV: LUCIA DI LAMMERMOOR

Postoji ta neka nevina samouverenost mladih žena. To je nešto kao usporavanje vremena.

Vozio sam prenapregnutim putem pokraj gradske mlekare kada je crveni Megan sa oznakama L dao levi migavac a onda, upravo kada sam hteo da pređem u desnu traku, bez objave skrenuo desno.

Mlad vozač, pomislio sam i još verovao da će ga instruktor zbog toga ukoriti. Međutim, u prolasku, u magnovenju, videh lepu crnokosu devojku, onu od onih koje sada tako ponosno drže uspravno svoje telo providno kao sunčeva svetlost.

Instruktor nije ni trepnuo zbog njene greške.

Sedeo je, tačnije ležao, labavo uglavljen u suvozačevo sedište.

Zastali smo, naporedno, jedni pored drugih na prvom semaforu.

U ovom gradu semafori su spori kao dobra smrt.

Pogledao sam kratkim trzajem smutnog oka instruktrora vožnje.

Da li ima dece?

Bilo je to najgluplje pitanje koje se može u tom trenutku postaviti.

I, najzad, zašto je to važno?

Devojka je bila nepogrešivo optimistična.

U kolima je, čulo se, treštala muzika. Neeeeeko romulansko zavijanje bez suptilne harmonije.

Šta sam očekivao?

Zar Lučiju di Lamermur, koju pamtim još iz osnovne škole. Nastavnica muzičkog nas je terala da svakog ponedeljka posle podneva na talasima Radio Novog Sada slušamo klasičnu muziku. Ja to nisam voleo. Trebalo je da slušamo sat klasike i zatim u svesku zapišemo sve kompozicije koje su emitovane.

Nisam zapisao nijednu i dobio sam jedinicu.

Moj drug, najgori đak u razredu, koga smo zvali Struja i koji će se posle propiti i pričati svima svoje iskustvo sa rođenom sestrom i učiteljicom i… laži do laži – dobio je pet.
Kako?

Setio se da prepiše najavu radijskog programa iz RTV vodiča štampanog unapred u Dnevniku.

I tu je, na prvom mestu bila tajanstvena Lučija ili Lucija.

Posle sam saznao nešto o njoj. Patnja, uglavnom.

Pomalo flerta sa čovekom iz susedne porodice.

Razdor.

Pokušaji i pokušaji da se stvari postave u ravnotežu, ali uzalud.

Svako je zadržao sve delove sebe samo za sebe.

I taj instruktor vožnje, ličio mi je na lika iz Lučije di Lamermur.

Čovek koji će toj mladoj osobi dati samo delove sebe.

Tako će se, znao sam iz sopstvenog grešnog iskustva, ta devojka pretvoriti u nevidljivu ženu.

Nevidljive žene… 

Muzej nevidljivih ljubavi...

Razilazimo se.

Papučica za gas će se izlizati, kao što će se sve stvari jednom izlizati. Strah od intimnosti i strah od povređenosti, recimo.

Ili misao da nijedna osoba ne predstavlja sve?

Iz gubitka nastaju novi dobici.

Da li će ti dati?

Ne znam ja to…

Ja nisam odavde…

Ja sam došao na biciklu…

Na parnoj lokomotivi…Na Dunav stanicu… Na garež i nestanak pruga kroz grad…

Na buduće nestanke…

Delovi nas možda nisu dovoljni za nas.

Usplahiren odlazim na obalu.

Stubovi starog mosta odeveni su u obrise paklene pomorandže.


 

 

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар