среда, 21. септембар 2022.

MILAN TODOROV: GALEBOVI


 


Imam jedan folder u koji odlažem svoje neuspele priče. Sve sa nadom da ću, makar neku od njih, izvući iz te beskonačne fioke i otkriti da sam pogrešio, da je dobra, da je volim.

Priče ne pamtim. Nijednu ne čitam dva puta. Ili skoro nijednu. Uostalom, pišem prebrzo. Greške su uvek moguće, rekla je jedna čitateljka mojih rečenica.

Druga je bila zagonetna: „Muškarčev mozak je seksipilniji od njegovog penisa, ma kakav on bio“.

Instagram storyji su prepuni mitova. Mit o glupom falusu je, verovatno, jedan od njih.

Nemoguće je da sve žene isto misle.

Žene u utegnutim pantalonama sa uzvišenim, sedlastim guzovima.
Majke, koje ipak koketiraju njišući svoje pune grudi na stepenicama tržnih centara.

Upravnice seoskih biblioteka koje se napirlitaju pred smušenim književnim gostom.

Žene koje se na semaforu začešljavaju.

Žene koje ne odgovaraju na pitanja.

Žene koje ne vole razgovor o temi koju sam pomenuo.

Ne znam ništa o ženama.

Počinjem ponovo da više jedem, kako dolazi ta večna, neuništiva hladnoća koja sluti na novi svetski rat.

Iz ladice bih mogao noćas da izvučem jednu svoju neuspešnu letnju priču da me greje.

Ali, ne usuđujem se.

Seksipil mozga nasuprot seksipilu penisa.

Ta kosa boje srebra…

Nad rekom galebovi love plotice. To mi se dopada. Manje ih je na izlivu gradske kanalizacije.

Gde su gnezda galebova?

Volim te rečne belane. Nagledao sam ih se letos. Osuđeni su da između lepote svojih krila i svoje gladi biraju.

I onda oni, plemenitiji od mnogih, biraju da ulove vazduh umesto površinske ribice plotice ili kondoma iz gradske kanalizacije.

Tako se nekako osećam danas.

Mozak, penis, a sutra nas niko neće tražiti.

 

Нема коментара:

Постави коментар