петак, 2. септембар 2022.

MILAN TODOROV: ZAŠTO SU MAČKE NA STOLOVIMA


 



Lepota leta polako zri u trulež.

Možda bi trebalo,spasa radi, odreći se iluzija da ti je sve potaman i da nema potrebe za pomeranjem.

Ali, sve su obazriviji odlasci na reku. Na čardu ukotvljenu kao stara potopljena barža.

Ipak, tu sam.

Glavni menadžer me očekuje kao i svako veče.

Sve je manje gostiju, kaže.

A sve je više parkiranih automobila.

Da, pitam ga, ko su ti ljudi?

On sleže ramenima. Oboje se bojimo zimske praznine na vodi.

Predlažem mu da terasu obloži pleksiglasom (zbog pogleda na reku) a za grejanje… nema veze. Grejaćemo se dahom.

Zbilja, čime se uopšte grejemo u zimama naših skromnih dovoljnosti?

Utom, za susedni sto sedaju krupna žena u ribolovačkim čizmama i umorni, sedi muškarac sa durbinom.

Žena najpre odlazi u kafanski klozet. Njen ostareli partner za to vreme osmatra obalu dvogledom.

Ona se vraća i, videvši mačku, na klupi pored mene glasno prorokuje:

- Mačke se penju na stolove. Biće poplava na proleće.

Onda im konobar donosi limunadu i kafu.

Ne pomeram se. Dopadaju mi se.

Drugačiji svet od svakodnevnog ima misiju.

Za sada ne znam kakvu.

Ovaj svet je, uopšte, gluv.

I povodljiv. Ako kreneš negde, mnogi će poći za tobom ne znajući gde idu, zašto i šta ih čeka na kraju.

Misle da ih negde nešto čeka. I da se tamo negde, gde nema njih, nešto dešava.

Njen partner zatim odlazi do onih parkiranih automobila i vraća se sa nekim smotuljkom i nožićem u ruci.

Kupila sam divnu barenu slaninu.

Mačke me napuštaju.

Znao sam.

 

Нема коментара:

Постави коментар