петак, 9. септембар 2022.

MILAN TODOROV: LED

 

 


Večeras grmi. Vazduh je nabijen elektricitetom. Retrogradni Merkur će nam stvarati smetnje u komunikaciji, kao da one i do sada nisu postojale.

Razmišljam o životu, ali ne o, svom prošlom ( sa lastama), niti o svom sadašnjem sa gavranima koji kriče na Oficircu od ranog jutra govoreći mi da ni u životu koji može da traje sedam stotina godina, poput njihovog, ne postoji ništa više osim trenutaka.

Mislim o budućem životu. Naravno, ne o zagrobnom, puj, puj…

Doduše, ponekad se setim i njega, nepostojećeg i pitam se pitam kako se nama ne obećava ništa primamljivije, osim povratka u ovo.
Nema četrdeset ili može i manje rajskih devica.

Poznavao sam ljude koji su verovali da ih mlada devojka može odbaciti kilometrima i godinama daleko od izvesnog pakla ili, svejedno, raja bez argumenata.

Opet jaka grmljavina. Radujem joj se. Znam da na nebu, kome ne težim, imaju posla i da ne misle na mene.

Bogobojažjiv sam i ne mirišem većinu sveštenstva. Video sam u njima trulež.

Budućnost, pak, zamišljam kao ogromnu zalihu onoga što sam propustio u dotadašnjem životu.

Bilo je tu mnogo samilosti, dok nisam otkrio čar malih kafana uz reku, čardi koje traju sezonu ili dve i zatim potonu u čamotinju kojoj sam uvek naginjao.

Čitao sam o ženi staroj šezdeset godina sa dijabetesom tipa 1, odnosno šećerom u dozi 19, koja se popela na Kilimandžaro stalno ubrizgavajući sebi insulin.

Čarda se zove Dom. Psi i mačke na podu. Poznat raspored stolova. Krigle koje stižu a da ih ne naručim.

Ispod, na reci, šlepovi koji nisu prevozna sredstva nego deo tvoje fotografije na kojoj nešto ili nekoga čekaš.

Sad je lako načiniti takvu fotku.

Koliko sam riba samo čekao bez mogućnosti da dokažem časove veronauke čekanja.

I sad mi ta žena kaže: Lep si.

Zezaš me?

Zašto bih?

Najlepše na meni je nešto što ne smem da pominjem i laž duhovitosti, kažem.

Šta sam bio, šta sam sada i šta ću biti.?

To je kao nerazjašnjeno ubistvo života.

Neki mladić na opusteloj plaži nudi led u kockama i izmrvljen led u kesama od tri kilograma.

Da mu učinim, uzimam onaj u kockama i zatim gledam kako se topi.

 

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар