Sve
je više mladih žena koje imaju zamagljene oči, pomalo ošamućen pogled i
izgledaju kao da će zaplakati svakog trena.
Kažu
da je to samo novi modni trend. U njegovoj osnovi je nestabilnost sveta koja
otvoreno poručuje da se osoba najlepše oseća posle plakanja i da je sjaj u očima
najjači posle suza.
Često,
naročito u jesenja predvečerja viđam u centru, pored crkava ili na autobuskim
stajalištima taj sjaj u očima devojaka,
pa i žena, koje čekaju svog muškarca koji kasni iz ovog ili onog „čekaj me, ja
sigurno neću doći“ razloga.
Ako
išta mrzim u životu to je čekanje. Možda razlog leži u mom nestrpljivom biću.
Jedna
žena ćetrdesetih ili malo više, u belim dubokim čizmama, i u plavim farmericama
preko koga je imala vrlo uski, sasvim prikladan ružičasti mantil i tašnu u
jarko plavoj boji, čekala je na klupici u centru grada.
Kad
je ustala i pošla ka spomeniku Svetozaru Miletiću, nije se ništa posebno
dogodilo.
Seo
sam na njeno mesto. I sedeo želeći, uzaludno, da pustim korenje u taj mleveni
keks od života, u tu grobnicu svih svetih.
Žena
je izgledala kao žena koja prima vesti sa fronta.
Pomislih
da je Ukrajinka ili Ruskinja.
Brzo
je hodala dijagonalno trgom, tom površinom tako razočaravajuće istorije, kako
je zahladnelo, slabo posećenom. U jednom trenutku je izvadila iz one modre
damske tašne mobilni telefon i kazala nešto, što naravno niko nije mogao da čuje, osim
onog kome je upućeno.
Ne
znam šta je rekla.
Osetio
sam samo daleku vibraciju. Nešto kao praćakanje bele, površinske ribe zvane
plotica iznad mirne vode… ono dok sam imao čamac i jak, možda u to vreme
najjači motor na ovom Dunavu, pa ga gasio i plutao rekom očekujući u duši upravo taj
pljesak radosne ribe.
Volim slike koje se bro kreću... ka poptunom nestajanju, kao što uvek biva.
ОдговориИзбриши